• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Kaupunkeja avatessa ja apuja antaessa kuvä menee valkoiseksi.

Pirunpoika

New Member
Jatkuvaa pätkimistä apuja maailmalla antaessa jo vuodesta 2016 lokakuulta. Vaikuttaisi olevan varsinkin suurien kaupunkien avausongelma. Tosin voi kuva pätkästä milloin vain, vaikkapa apunäppäintä painaessa. Pidempään toimii, jopa 8 kaupungin ajan, kun valkoisen ruudun tullessa panee nettiyhteyden poikki ja kirjautuu uudestaan. Tosin kaupunkini latauduttua saan kuvan jossa nykii kun siirtää hiirtä, ja uudestaan ruutua päivittämään. Tämän voi saada tehdä 4 kertaa peräkkäin jotta nykivä kuva poistuu. Nyt puolentoistavuoden pelaamisen jälkeen alkaa v käyrä olemaan korkealla. Naapuriapua ei todellakaan viitsi kiertää koskaan koko maailmaa tai pää halkeaa v käyrän noustua katon läpi. Kaikki muu on vaihtunut paitsi adsl lankaliittymä. Elisa tsekkas taas kerran ja nopeutta oli 19 megaa. Jotain katkomista linjassa? Ongelmia on kyllä aina ulkomaillakin pelatessa ja samanlaisina. Pätkii, katkoo, tökkii ja v.....
Ymmärrän nyt miksi poikani sanoi kun aloittelin tätä pelaamaan ettei pelaa ollenkaan nettipelejä..... Hän sanoi että ongelmat johtuvat pelistä.
Löytyisikö täältä oikea lääkitys ongelmaan? :)
 

DeletedUser8

Guest
Kovin kuulostaa tutulta...

Olen samaa mieltä pojan kanssa, ongelma on Flash-pelin ja selaimen välinen. Siis kuinka hyvin selain ja Flash pelittävät yhteen. Flash kun on pikkuhiljaa poistumassa käytöstä ohjelmointikielenä, ja Google (Chrome) on toistuvasti varoitellut lopettavansa tukensa Flashilta lähivuosina. Ja peliyhtiö sanoo käyttävänsä viimeisintä Flash versiota, selainohjelmoijien on ratkaistava toimivuusongelmat ja sitä rataa. Innogames ilmoittanut jossain vaiheessa korvaavansa pelikoodin toisella ohjelmointikielellä kirjoitetulla mutta ensimmäisenä jonossa on kuulemma Forge of Empires.

Mutta se siitä. Ja mitä apuja on sitten tarjolla, no sitä vakiokamaa...

- Pelin asetuksista voi vaihtaa grafikkan tasoa, itse tiputin keskitasolle. Joku on kertonut että läppäri palautui "pelikelpoiseksi" kun tiputti tasoa niin paljon että liikkeet/animointi poistui käytöstä.

- Kokeile eri selaimia. Jostain kumman syystä joillain toimii Firefox paremmin, toiset vannovat Chromen nimeen. Itse olen lähtenyt aikoinaan liikkeelle Internet Explorerilla (eipäs tirskuta siellä takana), sitten Firefox (jonka hylkäsin kun kuvailemasi vaikeudet alkoivat) ja nykyään käytän Chromea. Ei Chrome mikään viisasten kivi ole, marras-joulukuu oli yhtä helvettiä ja itsekin lopetin naapuriavut kokonaan. Mutta juuri nyt, viimeisen kuukauden aikana homma on alkanut taas pelittää, peli vilkahtelee vain rakennuksia siirrettäessä. Edgeä en ole kokeillut.

- Tarkista että käyttämäsi selainversio on ajantasalla, sama Flashin kanssa - tosin jotkut selaimet tylyttävät eivätkä suostu toimimaan ellei Flash ole ajan tasalla. Kun omat ongelmani olivat pahimmillaan tuumasin voisiko Flashin asetuksista laittaa lisämuistia käyttöön, mutta se jäi hakuseen enkä tiedä auttaisiko.

- Naapuriavun ratkaisin sitten kikkailemalla. Joku vinkkasi että mobiili-appletilla sujuu se kun ei avaa kaupunkeja ollenkaan vaan tarvittavat kuvakkeet näkyvät/tulevat esiin maailmankartalla. Nopeutta voi kuvailla vaikka niin että jos käynnistät tabletin ja kirjaudut sisään peliin niin samassa ajassa kilkutat läpi koko täysinäisen seuran avut, muutamasta minuutista on kyse. Juuri luin beta-foorumilta kuinka joku kertoi naputelleensa noin 190 kapunkia läpi noin 10:ssä minuutissa - omat kokemukset vahvistavat väitteen todeksi, nopeeta on. Mutta mutta...
On niitä ongelmiakin, esimerkiksi arkkuja (x3) ei tablettiversiossa saa, eikä voi antaa tietopisteitä muinaisten ihmeiden rakennuksille. Ja paljon muuta eli en siirtyisi kokonaan käyttämään mobiili-applettia. Tuon arkkuongelman olen ratkaissut niin että kun hoidan hommia tietsikalla kilkkailen kartan laitamilta muutamia kaupunkeja nii että saan arkut ja loput sitten tabletilla. Älypuhelimella en ole kokeillut, näyttö on pienempi mikää saattaa haitata menoa.
No, tämä siis jos taloudessa sattuu olemaan tabletti tai älypuhelin - omien kokemusten mukaan ei väliä onko android vai ipad/iphone samantapainen toiminta molemmilla alustoilla.

Et silleen, toivottavasti tästä oli jotain apua.
 

Pirunpoika

New Member
Kiitos asiantuntevista tiedoista ja vinkeistä. Luin ne juuri äsken ja toteutin kaupunki grafiikan ja taistelugrafiikan laskun. Näitä muita yritän kun tämä kädetön pelaaja saa lampun syttymään pään päälle. Tuskin kovinkaan nopeasti.
Täytyisi olla joku nörtti kun pelailee. On tämä niin keskeneräiseltä vaikuttavaa.
Monikohan on äänestänyt jaloillaan kun ei toimi.
Minullakin kovin lähellä ollut jo.
Hälytän pojan apuun jos viitsii tulla pappaa joskus katsomaan, niin päivittelisikö hän. :)
Pp
 

Naninda

Member
Kännykällä tuet on helppo antaa, koska se automaattisesti valitsee parhaan kulttuuripaikan tukea varten. En ole nähnyt ongelmaa tukia antaessa. Varsinkin tukien antaminen muuttui mukavammaksi, kun kaupungin nimiin ilmestyi tämän vuoden puolella vastapelurin toiveet. Mielummin vastatukia antaen, joskus kierrän laajemman naapuruston, jotta selviää aktiiviset naapurit. Killan sisällä yleensä annan tuen, kunnes on 4 arkkua kasassa ja sitten siirryn kännykällä antamaan lopuille kiltalaisille sekä tukea antaneille naapureille avut.

Tukien antaminen on paljon nopeampaa, koska mobiili ei aukaise kaupunkia tukea antaessa.

Tietysti mobiilissa on omat puutteensa, kuten mm. ihmeisiin ei saa laitettua pisteitä, tavara turnajaset ei toimi, kiltatapahtuma ei toiminut. Lisäksi uusien tavaroiden kauppaa ei kannata kännykällä tehdä, koska siinä ei toteudu koko maailmaa koskeva kauppamahdollisuus niinkuin tietokoneella pelatessa.
 

Tarya

Active Member
Itselleni tuli en tarkkaa päivää muista Elvenarin avaamisen yhteydessä mahdollisuus hyväksyä flash heidän taholta, hyväksyin mutta minusta se hidasti omaa peliäni. täytyy vielä seurailla koska en ole aivan 100% asian suhteen, tarkoitan pelin hidastumista.
Maailman naapuriavut jäi itseltäni vähemmälle tuotantopalkkioiden loputtua, en vieläkään katso arkkujen korvaavan menetystä, jonka sain kiertäessäni laajaa maailmaani, nykyään anna avut nille jotka antavat minulle. Seuran avut jaan joka päivä, jollei ole mennyt liian myöhään yöhön, siitä saamat arkut ja kattavat juuri ja juuri seuran apujen annon. Tätä mieltä olen palkinnoista tässä yhteydessä.
 

Pirunpoika

New Member
Taas takana turhauttava ja vajaaksi jäänyt naapuriapu kierros. Katkoi noin joka kuudennessa kaupungissa.
Turhaan tehtyjä toimenpiteitä: Päivitin näytönohjainten ajurit. Huom. käytössä läppäri intel i 7 ja gtx sarjan näyttis ja pöytäkone i 5 vähän paremmalla gtx sarjan NVidian näyttiksellä. Raudat ovat siis kohtalaisen laadukkaat Asus merkkiset.
Olin jo hylännyt F Securen virustorjunnan ja laittanut Defenderin käyttöön. Maailmaa kiertävä tietoturva asiantuntija ja koodaava poikani olivat tästä toimenpiteestä eri mieltä.
Olen pääsemässä pikkuhiljaa puolentoista vuoden kestäneen rimpuilun tuloksena siihen mitä poikani sanoi heti alussa kun ongelmat alkoivat. Ongelma pelissä, pitääkö pelata sellaista peliä. Äänestä jaloillasi, niin hänkin on tehnyt.
Zuffe: Vinkeistäsi päätellen olet tehnyt paljon, eikä silti toimi. Eikä taida ikinä toimiakaan.....
 

Tarya

Active Member
harmi, en ymmärrä tuota ongelmaa, en ole sitä kokenut enkä halua sitä kokeakkaan!
 

DeletedUser8

Guest
@Pirunpoika
Ei tämä johdu "raudasta" itselläni samantapaiset ja silloinkun pelittää niin on hyvä mieli ja kun tökkii niin tökkii. Esimerkkinä voin sanoa että pelailin pitkän aikaa läppärillä + mokkulalla ja homma toimi kunnes n. vuosi sitten ongelmat kasvoivat liian suureksi ja läppäri jäi nurkkaan, samaan aikaan paljon kovempi pöytäkone alkoi takkuilla.
Ja jos jollekulle tulee mieleen nettiyhteydet niin nykyään on käytössä 50M valokuitu ja silti tökkii kun on tökkiäkseen - tämän viikon on ollut niin että kun käynnistää pelin niin osa kaupunkikartasta on mustia alueita, ei lataudu kunnolla ennekuin käynnistää uudelleen. Samaan aikaan tuttuni joka vielä sinnittelee tuollaisella mokkula & läppäriyhdistelmällä kertoo että sama juttu.
Kokeilematta on vielä onko Flashin käytössä olevaa muistia mahdollista lisätä, en äkkiseltään löytänyt sellaista Chrome-selaimen asetuksista niin etten tiiä, enkä oikein osaakkaan. Auttaisko tuokaan. En ole kokeillut kääntää grafiikkaa alimmalle tasolle peliasetuksista kun itse hokasin tuon aiemmin mainitsemani "mobiiliappletilla vierailun" ja päätin että nieleskelen sitten muun tökkimisen. Muttei tämän pelin takia mitään mobiililaitetta kannata hankkia ellei sellaista jo ennestään ole.
Tämä peli on kasvanut kasvamistaan ja kertakaikkiaan tullut liian raskaaksi. En tiedä miten muilla saman firman peleillä on tilanne, Forge of Empires on pyörinyt jo kauan mutten ole kokeillut.

Ja mitä virustorjuntaan tulee niin F-secure on käytössä ja kun on hyvä pelipäivä niin sitten on ei se siitäkään kiinni ole - väännä hyvä mies se F-Secure takaisin päälle on siinä sentään kaikki pankkiturvat ym.
 

Pirunpoika

New Member
Tullut mieleen että olen väärää kastia. Minulle on osunut se huonompi osa. Ehkäpä en ole riittävän timanttivetoinen tai asun väärällä alueella? Jollain toimii 2 peliä yhtaikaa samalla koneella kuin vettä vaan... Kaikilla muilla toimii kun ovat hiljaa.... Luulisi ongelmien olevan pelintekijöiden tiedossa ja jakavan auliisti ohjeita mikä toimii parhaiten.... No, katson tämän nyt loppuun ja vaihdan nettiselaimen. Käyn ehkä huvikseen Tapiolassa pojallani läppärin kanssa kokeilemassa miten 100 megan yhteys pelittää. Jonkunlaista ajoittaista tässä ongelmassa on tai sitten biorytmini sietää takkuilua aika-ajoin paremmin......? Kunhan planeettojen asennot kääntyvät taas pelin toimivuuden kannalta suosiollisiksi niin on taas hyvä olla ja mieli virkeä. :)
Sitä odotellessa nauttikaa pelaamisesta ja älkää antako pikku ongelmien haitata. :) Pp
 

Mini

Active Member
No, tällaista minulla. Meillä on mokkulayhteys, nopeus parhaimmillaan 20M luokkaa, välillä selkeästi huonompi. Mokkula jaettuna kahteen läppäriin, kahteen tablettiin ja 2-4 kännykkään ja välillä myös chromecastiin. Läppärini on kolmisen vuotta vanha ja google chromessa yleensä noin kymmenen välilehteä auki jatkuvasti. Niistä kaksi Elvenarille, toinen tämä Suomen toinen beta. Virusohjelma Avast. En juurikaan tyhjentele välimuistia. Harvemmin enää kiertelen maailmankartalla, mutta jos kiertelen, ei ole ongelmia. Yleensä vierailen oman seuran jäsenillä ja kaikilla jotka löytyvät ilmoituksista, eli ovat vierailleet minulla. Rahapulan yllättäessä saatan käydä läpi karttaa. En ostele timantteja. En osaa ymmärtää, miksi toisilla toimii, toisilla ei.
 
Ylös