• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Nyt Stoppia kehiin, tapahtumia on liikaa!

Tarya

Active Member
Pelaamisen pitäisi olla nautinto eikä pakko. Toisille se on ajankulua, toisille ajanvietettä. Kun pelaamiseen menevä aika ylittää linjan jossa mitään muuta ei oikein ehdi tekemään, kuin pelaamaan on silloin peliriippuvaisuus lähellä. Tähän minä en toivoisi minkään pelin menevän, eli tulemaan pakoksi pelaajalleen.
Itselleni Elvenar- peli oli mukava ajanviete aluksi, sai itse suunnitella kaupunkinsa - osallistumalla välillä tapahtumiin. Nyt niitä tapahtumia on LIIKAA, siksi laitan tähän mielipiteeni pelistä jossa pelaamisen mukavuus säilyisi, ehdotukseni tulevaisuutta ajatellen.
Tapahtumia on liikaa, niitä voisi harventaa.
Turnajaiset ne ovat jo hyväksi havaitut olemassaoloineen, niissä vain tapaamisissa tuotantojen määrän pyyntö on kasvanut liian suureksi. Laitan tähän äskeisen esimerkin: Marmorin pyyntö 13000 tällaisen tuotantomäärän tekeminen vaatii liian monta tehdasta tai vastaavasti 3800/3h tuotantomäärällä aikaa koko päivän. Tässä kohtaa toivoisin tuotantopyynnön ainakin puolittuvan.
Kiltaseikkailut ovat nekin hyviä seuroja ajatellen, vaikka 4 kertaa vuodessa tehtyinä. Itse asiassa meillä seura odottaa seikkailun alkamista innolla, siinäkin tuotantojen pyyntöjen pitäisi pysyä hyvän pelaamisen puitteissa.

Toivon, että kaikki muutkin kertovat mielipiteensä näihin ehdotuksiini, jotta saisimme mahdollisimman monia mielipiteitä minua ärsyttävästä asiasta, sekä peliriippuvaisuuden ehkäisemisestä.
 

DeletedUser8

Guest
Itse olin vielä noin vuosi sitten niin aktiivinen että päivitin kylää 3 kertaa päivässä (3*3h ja yö 9h) sekä täällä ja Betalla ja tein sitä useamman vuoden ajan - lähinnä saadakseni "kärjen" kiinni vierasroduissa suomi-servulla ja jotta beta-kylä saisi kiinni suomi-kylän. Lisäksi tunnollisesti molemmilla servereillä kävin kättelemäsä naapurit (n. 200 per serveri). En sanoisi että tunsin töitä tehneeni (mitä joskus harvoin naapuriapua antaessa) ja jos en pystynyt töiden tms. takia kirjautumaan noin usein niin harmitti. Kun tablettiversiot tuli tutuiksi niin naapuriavun antamiseen meni enää n. 10 minuuttia per serveri ja moni muukin asia helpottui. Yhteenlaskettu aika oli tunteja kuitenkin, mutta tämä oli yksi peli sarjassa nettipelejä joita olen vuosien mittaan jauhanut. Aikoinaan myös civilisaatio pc-pelit veivät tunteja vapaa-ajasta niin ettei se ole tuntunut kummalta.

Olinko peliriippuvainen ? no kyllä kai, mutta en sitä sillä lailla ole ajatellut. Todennäköisesti jos löydän jonkin toisen josta innostun niin saattaa käydä samalla tavalla.

Mites nyt ? no saavutin tavoitteeni ja aloitin amunit yhtäjalkaa molemmilla servereillä. Kyllä pelihimo karisi kovaa vauhtia, ensin heilautin naapureille hyväiset ja sitten tippui päivityskäynnit kahteen per päivä (aamu 9h, yöksi 9h) joskus en jaksa/viitsi kuin kerran päivässä (mitä nyt suomi-servuilla aivan viimepäivinä kun olen saamassa konstruktit loppuun). On vaan vaikeaa päästää kokonaan irti jommasta kummasta serveristä kun olen useita vuosia jo niissä asustellut - mutta kyllä se ratkaisu tulee eteen ennenkuin Inno pelin lopettaa veikkaisin.

Turnajaisissa on etunsa mutten jaksa joka viikko jauhaa - vain silloin kun tahdon pikapikaa lisää tietopisteitä tai riimunsirpaleita. Aktiivisin olen kun ne osuvat yhteen tapahtumien kanssa (kaksi kärpästä ja sitä rataa). Nykyisin saa tapahtumista niin hyviä palkintoja ettei ole ollut tarvetta minkään "blueprintin" vuoksi arkkuja jahdata (eli se royal restoration loitsu on imho pannukakku).

Seura (suomi-servu) on nykyisellään niin pieni ettei seikkailut oikein onnistu - enkä haluakkaan kun Betalla on kahdesti käynyt niin että porukoilla on sukset menneet niin pahasti ristiin että hajaannus on seurannut.

Tapahtumien kohdalla toistan vanhaa - taistelet Tarya tuulimyllyjä vastaan. Tapahtumista Inno kuulemma tienaa tosirahaa eniten, ei vähennetä. Ja ainahan voi sanoa ettei pakko ole pelata niitä, itse olen jättänyt pari kertaa kokonaan väliin ja nyt pelaan kevyttä versiota niinkuin tapahtumaketjussa olen tainut mainita. Onko niitä liikaa ? No on, varsinkin nämä kaksi viimeistä pitkää tapahtumaa aivan liian lähekkäin.

Ja siellä taivaanrannassa häämöttää Ikuisuuden torni tai mikälie - ensin yksinpeluuta, mutta tulevaisuuden tavoite lisätä seura-ominaisuuksia.

Tästä pelistä pyritään tekemään enemmän perinteisen pc-pelin tyyppistä - paljon tekemistä per päivä tai viikko. Siinä on sitten "aateltava ite" mitä kykenee. Itse olen vähentänyt huomattavasti käyttämääni aikaa enkä ole tähän enää valmis paljoa uhraamaan.
 

Naninda

Member
No tässä tapahtumassa on hyvät päivittäiset palkinnot, mutta tuo pieni uppi pääpalkintoon ei kyl saa sitä tontille..

onneksi ei tapahtumien välissä ollut kiltaseikkailua.

Mutta olen samaa mieltä, tapahtumia on aika reilusti.

-Nani
 

Ilex

Member
Minun mielestä tapahtumien ja eventtien pitäisi olla semmoista mukavaa vaihtelua ja semmoista extraa, ei niinkään, että itse tapahtumista tulisi pelin todellinen tarkoitus. Välillä pitää olla mahdollisuus siihen normaaliin pelaamiseen. Ehkäpä tapahtumien tehtailun sijaan pitäisi kehittää normaaliin pelaamiseen sitä jotain uutta. Nyt pelimaisema on muuttunut ilman erillistä päivitysilmoitusta joksikin etelän hiekkarantojen maisemaksi, eli uusi eventti alkaa aivan pian.

Siinä olen samaa mieltä, että tavaran pyyntömäärät ovat välillä aivan kohtuuttomat. Myös seikkailuissa vaaditut merkit ja määrät yllättävät negatiivisesti. Vielä luotaantyöntävämpää on puuttuvien merkkien timanttimaksut. Siinä kohtaa hahmotan nopeasti ajatuksisani jotain tunkista ja sen pitämisestä. Tapahtumien ja seikkaluijen yhteydessä olevaa rahastusta ei ole voinut olla huomaamatta. Kun lisäksi tuntuu, että seikkailun aloituksesta ilmoitetaan mahdollisimman myöhään, etteivät pelaajat ehtisi käynnistää kahden vuorokauden tuotantoja etukäteen.
 

Tarya

Active Member
Onneksi en ole ainoa jonka mielestä tapahtumien ei pitäisi olla tämän pelin itseisarvo vaan sellainen iloinen yllätys normaalipeliin!.
Näin se olisi peliä parhaimmillaan. Olin itse kanssa kovin innostunut alkuun mutta pikkuhiljaa on innostukseni muuttunut vaisummaksi pelaamiseksi. Harmi... Kehittelen kyllä vielä kylääni mielelläni, teen sitä innolla. Koitan jättää tapahtumat vähemmälle, ehkä siitä on apua tällaiseen harmitukseeni!
 

Stydeemus

New Member
Minunkin mielestä tapahtumiin ei ole mikään pakko osallistua. Tapahtumatehtävät vain ovat huonoja, kun niiden takia joutuu rakentamaan usein älyttömiä määriä aputehtaita ja -työpajoja, eikä niille aina ole tilaa. "Tuota 99 juomaa" -tyyppisissä tehtävissä ei ole varsinaisesti mitään järkeä. "Tuota x-määrä tarvikkeita" olisi paljon mielekkäämpi tehtävä. Se, että tehtäviä voisi jotenkin sovittaa omaan pelityyliin, olisi huomattava parannus.
 

Einax

New Member
Moi. Tapahtumat ovat muuttuneet liian vaikeiksi. Pari vuotta sitten vielä jotenkin pystyi suorittamaan kaikki tehtävät, mutta nyt hankalaa, kun provinssien tiedustelu vie kolme vuorokautta ja lisäksi on kaiken maailman haavehuurut. Seikkailuista alkanut menemään maku, kun isot seurat vievät kärkisijat aina. Pelaavatko rahalla, en tiedä. Seikkailuissa olisi kiva, kun kaikki joutuisivat pelaamalla pelaamaan, eikä merkkejä voisi ostaa rahalla. Itse nykyään keskityn turnajaisiin ja torniin, saa peliä edistäviä palkintoja hiukan helpommin. Inno tehnyt pelin tarkoituksella hankalaksi, jotta porukat ostaisivat etenemistä rahalla. Bisnes on bisnestä tässäkin, ymmärrän sen. Harvemmin tosiaan saisi noita tapahtumia ja seikkailuja olla.
 

Tarya

Active Member
Turnajaiset ja Kiltaseikkailu on ihan ok, mutta sitten menee yli kun tulee tapahtumia ja niitäkin liikaa.. Torni olisi kiva jos nämä tapahtumat olisivat vain silloin tällöin.
 
Ylös