• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Palautteet Feeniksin evoluutio tapahtumasta

Mr.Freshh

Ex-Team Member
Arvon Haltiat ja Ihmiset,

tule mukaan Feeniksin Evoluutio tapahtumaan! Lisätietoa tapahtumasta löytyy täältä.

Otamme mielellämme vastaan palautteita tässä ketjussa.

Terveisin
Elvenar-tiimi
 

DeletedUser8

Guest
Tässä spoileri-lnkit niille jotka tuntevat tarvitsevansa. Englanninkieliset, eikä ole pakko klikata jos haluaa säilyttää "jännityksen"

Jatkuva tehtäväketju.
https://elvengems.com/phoenix-2019/sequential-quests/
Päivittäiset tehtävät.
https://elvengems.com/phoenix-2019/daily-quests/

Päivittäiset palkinnot
https://elvengems.com/phoenix-2019/daily-prizes/

Ja tässä selitelty hieman enemmin pääpalkintojen ominaisuuksia
https://elvengems.com/phoenix-2019/evolving-buildings/

Oma "musta tuntuu" käsitys on se että tehtäväketju on helpompi kuin ennen, olen tehnyt silmät ummessa ja pääsin tehtävään 91/114 ennenkuin tunsin tarvetta vilkaista mitä tuleman pitää. Tosin minulla on (Betalla) sopivasti tilaa laittaa ylimääräisiä työpajoja ym.

Pääpakinnoista sen verran että olen kehittänyt yhden feniksin tasolle 4 ja en ole täysin syttynyt tälle idealle - ei ole sellaista "tuo täytyy saada" tunnetta kun joskus settirakenuksien tms. kohdalla. Ei taida kauaa tuo rakennus viipyillä minun luona.
Muista palkinnoista (päivittäisitä) olen kiinnostunut sen verran enemmän että olen saanut sopivan määrän manarakennuksia, sekä muutaman kulttuuurirakennuksen niin että voin (vihreät... lopettakaa lukeminen tähän) hakata mukana roikkuneet itkupajut poies ja jään silti voitolle sekä tilassa että bonuksissa.

Palkintokarusellisysteemiä on käsittääkseni rukattu huonompaan suuntaan. Kun kohdalle on sattunut sopiva päivittäinen rakennus olen pyörittänyt kerralla satojen pojojen arvosta arkkuja ja noita isoimpia (80+) arkkuja jotka antavat parhaat mahdollisuudet tulee esiin vain noin joka kolmannella kierroksella (ennen joka toisella). Pienemmistä arkuista en saanut yhtäkään rakennusta. No, tämä on minun kokemukseni - en ole tällä kertaa jaksanut seurata Beta-foorumia niin en tiedä miten muilla.
 

DeletedUser8

Guest
HUOM!!
Jos joku on saanut/saamassa tehtäväketjun loppuun niin sekä betalla että sakuserverillä puhutaan että jotkut ovat valittaneet että tehtävälista on liian helppo Siitä seuraa että inno olisi lisäämässä uusia tehtäviä listan loppuun (ja todentotta ainakin betalla aloin saada uusia "jatkuvan ketjun" tehtäviä).
15 groceries
9 toolbox
18 relics
12 encounters/60 tournies
12 T1 9h
10 T1 24h
15 T1 3h
6 T1 48H
18 relics
12 encounters/60 tournies
1 scout or upgrade lvl16 bld
15 groceries
20 toolbox
12 encounters/60 tournies
12 T1 9h
10 T1 24h
15 T1 3h
6 T1 48H
2 scouts
18 relics
...yllä oleva lista kopsattu betafoorumilta ja onpi englanninkielinen.
Betalla enää n. 4 pv aikaa (en aio itse tosissani yrittää) mutta ainakin täällä on mahdollisuudet vielä olemassa.
 

Mini

Active Member
Ja kaikista 65 esanssia, sanovat siellä. Aika huimia tehtäviä suhteessa betan neljään päivään, joten mietityttää onko totta. Oli kaivattu lisää artefakteja feniksien kasvattamiseen ja tuostahan niitä tulee...
 

Tarya

Active Member
en tiedä, miten tämä asia onnistunee mutta on aika vaikea ruokkia feeniksejä, kun lintujen ruokintaan tulee niin vähän valmistettavaa taika-akatemia/valmistus osiossa. voitaisiinko ajatella laittaa ruokasäkkejä vaikka jonkin palkinnoksi, minulla ei ole moneen päivään ollut ruokaa linnuilleni ?? Tällä hetkellä sain valmistukseen 1x ruoka, se ei minun laskujeni mukaan riitä kolmelle. Tämä jälkeen menee aikaa ennen seuraavan ilmestymistä valmistukseen?
 
Viimeksi muokattu:

Mini

Active Member
Voisipa niitä ruokia myydä, kun minä en tarvitse omiani :) Artefakteja tulee ilman tosi hyvää tuuria niin, että yhden linnun saa evolvattua tasolle 9 (jos ei käytä timantteja). Valitsin kaupunkiini tulifeniksin siksi, että se valmistaa portaalituottoja tasoilla 9 ja10 ja siinä on eniten asukkaita. En sodi ollenkaan, joten en tarvitse sitä ominaisuutta ja siksi en ruokaakaan. Tehtaat taas tuottavat riittävästi ilman feniksejäkin, joten kaksi muuta feniksiä saavat jäädä varastoon odottamaan tarvetta. Sen sijaan toivoisin taika-akatemian resepteihin enemmän portaalituottoja! Vaikka ei kyllä kukaan ole luvannut, että vielä tulisi vierasrotuja... Lankkutehdas on kyllä kasvamassa varmuuden vuoksi, jos neljän kuukauden päästä tarvitaan.
 

Tarya

Active Member
Zuffe tuolla aiemmin kirjoitti joidenkin sanoneen tehtävien olleen liian helppoja? kyllä, ne minusta pidemmälle ehtineille on tuntuneet helpoille on päässyt etenemään tavallista nopeammin, paitsi lopun lisätehtävien kanssa myös tehtävien joiden järjestys on päin seiniä..
"
Produce [Tier 1 Boost] [9 hrs] 12 times

Produce [Tier 1 Boost] [1 day] 10 times"

mikä saa pelimanagerin laittamaan kaksi pitkää tehtävää samoilla tuotantolaitoksilla peräkkäin järjjestyksessä, joka on monille pelaajille mahdoton tehdä. esim uusille pelaajille suoritus joka on mahdotonta tehdä, koska heidän tilat eivät riitä tällaiseen, eikä moneen muuhunkaan alun tehtävissä oleviin peräkkäisyyksiin. tuo esimerkkinä annettu järjestys voisi jatkossa olla vaikka toisinpäin, siis ensin 10 kpl 1pv ja sitten 12 kappaletta 9h tehtävät, järjestys olisi loogisempi.
 

Tarya

Active Member
tehtäväsuoritusten osalta uusille pelaajille mahdottomin osuus on ollut välillä 115 - 132:confused:
 

Tarya

Active Member
Nyt purnaan sitten uudelleen feeniks-lintujen kehityksestä ja ruokinnasta, kun tehtävä päättyy - onko tarkoitus, että ruokinta ja kehittäminen jatkuvat jollain toisella tavalla? tehtäväkentän poistuttua ainakaan kehitystä ei voi jatkaa - ruokia voi kyllä saada taika-akatemiasta jos niitä sinne ilmaantuu - minulle taaskaan ei muutamaan päivään ole ilmaantunut... lisäksi marmoria tarvitsen yhdistelmäkatalyytin luomiseen, niitäkin tulee liian harvoin tehtäväksi.
 

DeletedUser8

Guest
Rakennuksia ei käsittääkseni pysty tapahtuman jälkeen enää kehittämään, kuten aiemmissa tapahtumissa jos et saanut kaikkia osia kerättyä niin se on sitten siinä. Tuolta fanisaitilta katsoin. Jos jollakulla on parempaa tietoa niin kertokoon.
Sen sijaan siellä puhuttiin että olisi mahdollisuus myöhemmin laajentaa/päivittää rakennusta "royal restoration" loitsulla seuraavaan tarinakappaletasoon (mikä hän nyt on suomeksi "kuninkaallinen ehostus" ??). En tosin näe päivitysvaihtoehtoa omassani, mutta se voi johtua siitä että olen kontrukteissa eli ei ole vielä seuraavaa kappaletta. Eli mitä tuo päivittäminen sitte auttaisi jää toistaiseksi pimentoon.

Beta-ketjussa sanottiin (fanisaitilla myös) että sapuskaa pystyy valmistamaan myöhemminkin. Itsellä on Betalla tason 8 tipu (keskitin kaikki voimat vain yhteen) enkä ole sitä ruokkinut. Kästtääkseni ruokinnan vaikutus on jotain 3h+ (??) ja itsellä on nyt 9h tai 1pv sykli, en näe saavani hyötyä ruokinnasta (olen jopa ajatellut kyniväni koko tipun pois kyliltä kuleksimasta).

Tehtäväketjusta sen verta että ohjelmoijat ilmeiseti tuskastuivat helppousvalituksiin ja pläjäyttivät kunnon satsin pitkiä tuotantoja. Kuten aiemmin kerroin Betalla en edes yrittänyt, täällä tilanpuute on jarruttanut menoa sen verran että stoppi tulee toiseksi viimeisen tehtävän kohdalle "tiedustele 2 provinssia". Päätin että ajanlyhennysloitsuja en käytä tiedusteluun kun max provinssit on jo vallattu - ei oo muuta hyötyä kun 65 pistettä. En usko saavuttavani tasoa 10 täälläkään.

Tämänhetkiset kokemukset varmistavat aiemmat epäilyni että isointa 80+ maksavaa arkkua ei aivan niin usein näe kuin ennen. Eli jos haluaa rakennuksen (tai useampia samanlaisia) niin mahdollisuudet ovat kohtuulliset vain jos keskittää esanssit ja tähtää vain muutamaan rakennukseen. Pienemmistä arkuista en ole saanut ainuttakaan rakenusta täälläkään. Bonus-esannseja on tullut kerran pari mutta taisin edellisessä isossa tapahtumassa olla poikkeuksellisen onnekas, eli nyt on palattu "normaaliin" arpajaisonneen.

PS. päivää myöhemmin...
En usko saavuttavani tasoa 10 täälläkään.
...joo en saavuta, käytin juuri 2000 esanssia ja olen tasolla 7 (päivitän vain yhtä lintua). Välipalkinto on puolessa välissä ja seuraava tiputaso tulee sitten. Eli olen mielestäni aikas keskiverto pelaaja - vaikka minulla on ennakkotietoa en pääse tasoa 8 pidemmälle. Tarvitaan hurjasti onnea ja sitä myöten bonusesansseja jotta saisin tason 9. Taso 10 taitaakin sitten olla "timanttinen" juttu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Tarya

Active Member
kiitos, tiedoista Zuffe.
Minusta tällaisia ei pitäisi sitten kilpailuissa olla varsinkin jos ne jäävät puolitiehen. En ymmärrä siksi mitä järkeä oli vuorotella kehityspalikan ja muiden palkintojen kanssa? MIksi ei sitten sanottu, valitse vain yksi lintu, useimmat ovat ottaneet kaikki kolme. Nyt kun niitä ei saa kehitettyä valmiiksi ne niinikään jäävät torsoiksi ja se ei ole pelin tarkoitus, eihän. Tapahtumissa pitäisi olla vain sellaisia, jotka saa valmiiksi saakka.jos on aktiivinen tapahtuman aikana. Toivomuskaivot olivat kuitenkin hyvä palkintovaihtehto muut olivat minulle pakkopullaa, joista en pitänyt! Tapahtuma olisi ollut kivempi jos linnut olisi saatu valmiiksi. Tipujen kulku tehtävää tehtäessä oli kiva.
 

Mini

Active Member
Jos englanti yhtään sujuu, kannattaa seurata betan keskusteluryhmää. Siellä kun kaikki tapahtuu ensin, niin voi kurkkia valmiiksi miten kannattaa toimia. Ei tarvitse edes kirjautua, jos ei aio kommentoida. Tosin viestien määrä on välillä aika iso, eli seuraaminen vaatii vähän harrastuneisuutta. Käännä sivu suomeksi on ihan hyvä komento, vaikkakin joskus jopa englannin ymmärtää paremmin. Siellä on niitä, jotka laskevat kaikki mahdollisuudet ja sieltä jo kävi ilmi, ettei edes yhtä lintua saa kymppitasolle ilman rahaa tai timanttien käyttöä. Kiitos ylimääräisten tehtävien, sain sekä betalla että täällä yhden linnun ysitasolle, enempään ei ollut mahdollisuutta. Betalla ennätin laittaa kaikki linnut esille, ennen kuin tajusin asian ja kaksi on kokonaan kehittämättä.

Täällä suomi-serverillä ei ole samanlaista aktiivisuutta eri vaihtoehtojen laskemiseen ja pohtimiseen ja joka tapauksessa pohdinta tulisi vasta silloin kun tapahtuma on jo käynnissä. Betalta saa ennakkotietoa.
 

Tarya

Active Member
Huomasin juuri, esim. myrskyfeeniksin taso on Elena II:lla 4. Koska ElenaII on jo konstrukteissa ei automaattista laajenemiskäskyä ohjelmistolle voi antaa, koska seuraavaa tasoa ei vielä ole avattu. Elena II tekee myös Ariel9 pelitiliä, josta käy ilmi, että laajeneminen on mahdollista, koska sen voi ohjelmoida seuraavalta seuraavalle tasolle. Ariel9 ei vain pysty koska "kuninkaallisia ehostuksia ei ole saanut mistään.. Itseni kohdallani en myöskään pysty laajentamaan, koska sellaista mahdollisuutta ei ole, Tarya II joka on toinen tilini sitä vastoin pystyy koska on puuhaltioissa joista voi laajentaa esim. noitiin.. Summa summarum, konstrukteista ei pysty laajentamaan koska ei ole seuraavaa rotua mihin laajentaa eli siellä pitäisi kehittää jotenkin feeniksejä, tämä tulee eteen jokaiselle jotka ovat ehtineet konstrukteihin. Mini uskon, että minä en jaksa etsiä ratkaisuja betalta. :(
 
Viimeksi muokattu:

Mini

Active Member
En ole varma ymmärsinkö oikein, mutta jos lintu on hankittu konstrukteissa, ei sitä pysty laajentamaan ylemmäs ennen kuin tulee seuraava rotu. Samahan koskee kaikkia rakennuksia. Jos konstrukteissa on laajentanut kaikki mitä pystyy, se on siinä kunnes tulee seuraava rotu. Sen sijaan kehittämään pystyy tasolle 10 saakka, jos vain on artefakteja ja niitähän ei nyt tule mistään ennen kuin pelintekijät päättävät, että niitä jostain saa. Jos käytti rahaa tapahtumaan, ei varmaankaan ollut vaikeuksia saada riittävästi artefakteja. Minulla ne riittivät ilman rahankäyttöä tasoon 9 (betalla örkeissä ja täällä konstrukteissa) kun keskitin kaikki yhteen lintuun.
 
Ylös