• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Palautteet pelaajien sijainnin siirrosta

  • Viestiketjun aloittaja DeletedUser3
  • Aloituspäivämäärä

DeletedUser3

Guest
Hei,

otamme mielellämme vastaan palautetta ja uusia ideoita.

Palautteet Elvenarin pelaajien maailmankartan sijainnin siirroista voi jättää vastaamalla tähän ketjuun.

Terveisin
Elvenar-tiimi
 

DeletedUser15

Guest
Lieneekö tuostakaan paljoa hyötyä kun aktiivisia tässä pelissä ei monia ole.
 

DeletedUser8

Guest
Lieneekö tuostakaan paljoa hyötyä kun aktiivisia tässä pelissä ei monia ole.
Tuo kävi itselläkin mielessä, suomiserveri on niin pieni että siirrosta voi olla vaikea saada hyötyä. Ja tilannetta on vaikea arvioida kun siirrot suoritetaan kohti keskustaa, mutta tässä pelissä ei koordinaatit ole näkyvissä eli on vaikea arvioida kuinka lähellä keskustaa jo on. Ja kun beta-serverillä kysyttiin olisiko mahdollista julkaista tieto kuka pelaaja kussakin live-serverissä on keskellä niin se ei ollut mahdollista vastattiin.

Eihän sitä koskaan voi tietää, kun minä aloitin niin naapuriston kaupankäynti oli aivan hanurista - kukaan ei ostanut tavaroitani ja tarjolla oli vain riistokauppoja. Jos nyt siirtyy niin joku voi kohdata samoja tilanteita mutta onko se sitten niin erilaista kuin ennen siirtoa, kahden tähden tarjoukset markkinapaikalla ovat harvinaisuus. Itse ratkaisin tilanteen sinnikkäästi vierailemalla maailmankartalla antamassa naapuriapua ja johan alkoi hyvän tahdon kauppoja syntyä vaikken samaan seuraan kuulukkaan.

Muuten siirtojen pitäisi olla yksyhteen nykytilanteen kanssa, siirryt samanlaiseen provinssiympäristöön, avatut provinssit siirtyvät mukanasi, tiedustelut pitäisi siirtyä ja siirrot tehdään silloin kun ei ole avointa turnajaista.
Naapurit saattavat vaihtua. Ja uudellakin alueella aivan varmasti löytyy aavekaupunkeja joista heti näkee ettei niitä päivitellä mutta sama se on suuremmillakin servereillä.

No, yleisesti ottaen pelaajat ovat olleet tyytyväisiä. Siirtoja on betan lisäksi jo tehty jenkkiserverillä.
 

Tarya

Active Member
Onko yhtään tietoa, minnepäin kartalla voi joutua esim nykyiseen sijaintiin verrattuna?
 

DeletedUser8

Guest
Onko yhtään tietoa, minnepäin kartalla voi joutua esim nykyiseen sijaintiin verrattuna?
Pelaajat siirretään kohti kartan keskustaa - tosin ei ole tietoa kuka pelaaja tällä serverillä on "keskipiste" eli arvioiminen on hyvin vaikeaa. Ja siirto voi tapahtua vain jos keskustaa lähempänä on vapaa paikka joka vastaa nykyistä paikkaasi (resoprovinssien suhteen) .

Siirretään ensisijaisesti aktiivisia pelaajia, muistaakseni se oli ihan vain kirjautumiseen perustuvaa aktiivisuuden tarkastelua, ketään ei siirretä poispäin keskustasta vaikka olisi vähemmän aktiivinen. On mahdollista että tämä ajoittuu siihen normaaliin siivoushetkeen kun ne pelaajat jotka ovat kyllästyneet ensimmäisen puolen tunnin pelaamisen jälkeen kuukausittain poistetaan kartalta.

Itse olen jättänyt rastin ruutuun mutta olen lähes varma etten siirry pätkääkään sen verran pieni suomiservu on.
 

DeletedUser8

Guest
Muutama lainaus Beta-foorumilta:
Mitä kauempana olet keskustasta sitä suurempi mahdollisuus on tulla siirretyksi. Siirrot tehdään ulkolaidalta sisäänpäin

Aktiivisuus perustuu kirjautumisiin. Aktiivinen ei silti tarkoita "kirjautunut aivan lähiaikoina". Ei-aktiivinen pelaaja ei ole kirjautunut X päivään. Käytetyt timantit tms ei vaikuta asiaan
Ei kertonut kuinka monta päivää merkkaa ei-aktiiviseksi. Tämä ei tarkoita välttämättä sitä että jos olet juuri nyt poikessa jämähdät ikuisiksi ajoiksi aavikolle. Kun tulet taas aktiiviseksi sinut voidaan siirtää seuraavalla kerralla.
 
Sanoisin että itse olen hyvin lähellä keskustaa sillä liityin kuitenkin 10 ensimmöisen joukossa suomiserverille. mutta nekin jakautuivat hieman isommalle ringille.

sanoisin että jos ei kirjaudu kertaakaan kuukauden aikana niin sinut luokitellaan epäaktiiviseksi
 

DeletedUser8

Guest
Eipä tapahtunut juuri mitään. Aamupäivällä ilmestyi yksi kultakaivos naapuristoon, iltapäivällä siinä oli asukki joka saattoi ihan hyvin olla vaikka vasta-alkaja eikä muuttolintu.

Tämä systeemi varmaan pelittää paremmin isoilla servereillä.
 

Tarya

Active Member
Minä en huomioni mukaan siirtynyt suuntaan tai toiseen? Uusia naapureita on tullut, heitä on käsittääkseni siirretty.
 

DeletedUser8

Guest
Ei minullakaan mitään muutoksia, ei edes uusia naapureita käsittääkseni. Marketissa näkyy uusia nimiä, että jotain jossainpäin on tapahtunut.
 

DeletedUser15

Guest
Yhtään ainuttakaan siirtoa en ole nähnyt sitten 17.pv enkä sen jälkeenkään.
 

DeletedUser15

Guest
Eli yhteenveto tästä: omituinen info tiimiltä kun niitä siirtoja ei edes tapahtunut
 
Ylös