• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Seuraava rotu ;)

Mini

Active Member
Mahtaakohan mennä oikein, jos kasvattelen hiljalleen pari kristallitehdasta (silkki +1) seuraavaa rotua varten? Ei ole vielä näkynyt villejä arvauksia.
 

Naninda

Member
veikkaukseni on kääröt sulle :D
ja kun T3 on ajankohtainen, niin eliksiiri.
Kaupunkia kiertävistä tavaroistahan sen voi päätellä
 

Mini

Active Member
Kaupungintalon järjestyksestä katsoin, että silkin +1 olisi kristalli ja jalokivien +1 eliksiiri. Kristallitehtaat kasvavat kovaa kyytiä ;)
 

Mini

Active Member
Kun Ellut alkoivat, oli ohjeena katsoa (myös englanninkielisillä sivuilla) katsoa oma tietoisten tavara eli T1 +1 joko kaupan tai kaupungintalon järjestyksestä. Siellä nämä T1 tuotteet ovat järjestyksessä marmori, teräs ja lauta. Jos oma tehostettu oli marmori, tehtiin terästehtaita ja saatiin platina, jos teräs, tehtiin lautatehtaita ja saatiin puupihka ja jos lauta, tehtiin marmoritehtaita ja saatiin kuukivi. Jos seuraavat tietoiset ovat T2 +1, niin uudet tuotteet kiertävät samalla tavalla. Kristalli -> käärö, käärö -> silkki ja silkki -> kristalli.

Olen laskenut sen varaan, että kaava on T2 +1, koska mitään muuta ei ole ilmoitettu. Koska oma tehostettuni on silkki, tein kristallitehtaita. Jos se onkin T2 +2 tai T2 -1, niin silloin päädytään silkin osalta kääröihin ja sitten ei auta muu kuin myydä kristallitehtaat ja tehdä käärötehtaat.

Lisäys: Kävin vielä katsomassa karttaa. Kylääni kiertävissä tavaroissa on kyllä käärö, mutta kun katson muita joilla tehostettuna on silkki, ei kaikilla ole niin. Hmm. Jos ne tietoisten boostatut tulisivat kylää kiertävien tavaroiden mkaan, ei seuraavalla kerralla voisi olla enää mitään kaavaa, koska se olisi eri eri ihmisillä.

Vielä lisäystä. Kiertelin pitkin karttaa ja löysin kylän, jossa on boostattuna marmori ja toisena T1-tuotteena lauta. Kaikilla kuitenkin tuli ellujen myötä marmorin kaveriksi teräs.
 
Viimeksi muokattu:

DeletedUser8

Guest
Pari asiaa mitkä ehkä kannattaa huomioida - tämä on siis pelaajien teoria että samalla tiellä jatketaan, en muista nähneeni siihen vahvistusta edes niiltä jotka pääsevät pelitiedostoihin kurkkimaan etukäteen. En väitä vastaan - hyvä teoria - mutta kuitenkin... o_O

Toinen seikka on että jos on tulossa uusi tuotanto niin siihen pätee sama kuin Elementaaleihin mentäessä - sillä pääsee käymään kauppaa vain niiden pelaajien kesken jotka ovat sinne asti päässeet. Ja viime kerralla ohjemoijat jarruttivat uutta rotua niin kauan että heidän mielestään oli tarpeeksi pelaajia valmiina.

Missä mennään nyt ? Itse olen Elementaalien puolivälin paikkeilla ja oman arvion mukaan pelkkä tietopisteiden keruu vaatii vielä pari kuukautta, jos jaksan grindata joka päivä niin ehkä juuri ennen (Suomen) lomakauden alkua olen valmis seuraavaan jaksoon. Eihän sitä minun edistymisen mukaan lasketa :D, mutta jonkinlaisena mittakeppinä voidaan pitää. Minulla on toistaiseksi riittänyt tilaa niin ettei ole tarvinnut purkaa edellistä Elementaalirakennusta (tai montaa vakiorakennusta) jotta olisi tilaa suorittaa tehtävänantajien seuraavan tehtävän ja olen näin pystynyt pitämään tuotantoakin hyvänä. Näin ei varmaan ole kaikilla, toiset kiiruhtavat hitaammin, tuotantorakennuksia vähemmän jne. ja voi tosiaan olla että ohjelmoijat pakottavat nopeimmat odottamaan hitaampia...
Btw siitä tulikin mieleeni, älkää nyt heti heivatko tuotantoa (kuukivi/platina/pihka) nolliin kun pääsette tutkimuksenne loppuun. Toisia on tulossa perästä, muttei heidän maaliin pääsy ainakaan nopeudu jos marketista jotkut tarjoukset kuivuvat mitättömiin tai katoavat :(.
 

Naninda

Member
No kohta ellut on lopussa. Olisihan se kiva tietää mitä sieltä on tulossa. Tarkoitus oli säästää ainakin yksi T1 tiedostava tehdas. Mutta jos tutkimuspuu seuraavassa vaatisi sekä T1 että T2 tiedostavia, niin silloin niitä varmasti jäisi enemmän. Samalla useammalle harmaita hiuksia tilan suhteen, jos ei tontille saada riittävästi lisätilaa.
 

Mini

Active Member
Mulla meni elluihin melko tasan kaksi kuukautta, huhtikuun puolessa välissä oli valmis. Hankalin oli se vaihe, kun piti nostaa marmoritehtaita ja platinatuotantoa oli riittävästi niin että päivässä sai tarvittavat kasaan, mutta puupihkan vaihtoon meni 2-3 päivää. Vaan nousi ne hiljalleen. Pidän ne molemmat platinatehtaat ja kaksi tein seuraavaakin (osui sitten oikeaan tai ei :D ), mutta toivon, että toisen voisi myydä, kun yleensä niitä ylempiä tarvitaan vähemmän. Nyt vaan yritän pitää tilan tyhjänä, että mahtuu seuraava rotu. Versiossa 1.54 oli betalla iso muutos ja tapahtumista saatuihin rakennuksiin tulee muutoksia jos se sieltä tulee tänne. Niistä tulee nostettavia, mutta tasapainoituksen vuoksi arvot muuttuvat ja se voi kipeästi iskeä asukasmääriin. Minulla on aika paljon asukkaita noissa tapahtumarakennuksissa. Betan forumilla pääsee lukemaan, jos enkku taipuu.
 

DeletedUser8

Guest
Versiossa 1.54 oli betalla iso muutos ja tapahtumista saatuihin rakennuksiin tulee muutoksia jos se sieltä tulee tänne. Niistä tulee nostettavia, mutta tasapainoituksen vuoksi arvot muuttuvat ja se voi kipeästi iskeä asukasmääriin. Minulla on aika paljon asukkaita noissa tapahtumarakennuksissa. Betan forumilla pääsee lukemaan, jos enkku taipuu.
Sen verran tähän että jonkinnäköistä kompensaatiota on tuumailussa noihin mainitsemiisi menetyksiin. Miten se sitten toimii, miten noita "upgrade-loitsuja" voi hankkia tuntuu olevan vähän vaiheessa.

Eräällä toisella foorumilla (com) cm oli sanonut että tavoitteena on että kun tasapainotus tulee käyttöön niin samaan aikaan tulisi jonkinnäköinen upgrade loitsu julkaistuksi samaan aikaan ettei sattuisi niin kovasti.

Ai niin, ja tuo tasapainotuksen negatiiviset vaikutukset iskisivät lähinnä/pahimmin niihin joilla on vielä jäljellä esimmäisen talvitapahtuman palkintorakennuksia (kult+popula) ja oliko se sitten ensimmäisen halloweenin palkintorakennukset myös samassa nipussa.

Mutta vaiheessa on... ei kannata vielä repiä pelihousuja.
 

Mini

Active Member
Marraskuusta 2017 taaksepäin on ne vaikutukset sanottiin jossain. Tällaisen listan löysin: http://www.elvenarchitect.com/beta/buildingchanges154/
Jotkut paranee, jotkut huononee.

Betalla siitä on ollut meteliä, joillakin on mennyt väestö jonkun tuhannen miinukselle. Mulle tulee jäämään jokunen arvoaan menettävä rakennus, kun pääpaino minulle tässä pelissä on rakentaa (omasta mielestä) kaunista kaupunkia. Siksi ykkössijalla on kauniit rakennukset ja sen jälkeen tulee muut arvot. Sitten on myös hitaasti eteneviä pelaajia, joille vanhat rakennukset on edelleen ihan käypäsiä. On niin monta tapaa pelata tätä peliä.

Jotain puhetta on ollut loitsusta, jolla niitä vanhoja rakennuksia saa nostettua. Ei tulisi taika-akatemiasta vaan esim. Blueprintit voisi vaihtaa niihin. Spekulaatiota kaikki varmaa osittain. Eipähän väki huutele seuraavan rodun perään, kun rähisevät näistä :D
 
Ylös