• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Vaatimus Adobe Flash Player:ista

  • Viestiketjun aloittaja DeletedUser64
  • Aloituspäivämäärä

Deleted User - 317

Guest
Ymmärtäähän tuon että suututtaa. Enkä mä vähättele ongelmaa tai kiellä sitä. En ole omaa vanhaa kylää vielä ehtiny koneella kattoo mutta mobiilissa flashiä pyörittävällä selaimella ei ole ollu ongelmaa mitä ny pari kertaa käyny testin vuoksi kattoon.
Tämä kuulostaa ihmeelliseltä jos kyseessä tosiaan market kohtanen ongelma. Jos näin on ei ylläpito Suomessa pysty asiaa tietääkseni korjaamaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser8

Guest
Teenpä pienen yhteenvedon:

- Itselläni ongelmat alkoivat torstaina, olin jo lukenut toisen pelaajan raportin ongelmista. Samoihin aikoihin kolmaskin pelaaja rapotoi foorumilla samasta ongelmasta. Olimme kuitenkin ilmeisesti "onnekkaita" koska myöhemmin toiset kertoivat joutuneensa ongelmiin jo aiemmin. Ja ongelma jatkuu edelleen.

- Kun kohtasin ongelman käytin IE 11:sta. Kokeilin heti perään Chromea (ei onnea) ja Firefoxia (ei onnea).

- Välimuisti ja evästeet on tyhjennetty. Myös Flashin omasta ohjauspaneelista käyty tarkistamassa ettei sivusto ole tallella.

- Poistin Firefoxin asennuksen sekä Flashin asennuksen ja asensin taatusti uusimmat versiot - pääsinkin peliin sisään, mutta heti seuraavana aamuna peli vaati asentamaan Flashia. Ainoa asia mitä olin pelissä tehnyt oli tehtaiden ja työpajojen laittaminen tuottamaan.
Näyttää siltä että ei paljon merkitystä ollut mitä selainta käyttää koska sen jälkeen kun olin Firefoxin ja Flashin päivittänyt pääsin sisään myös IE 11:sta joka hoitaa itse päivityksensä. Myös muut pelaajat ovat kertoneet pävittäneensä selaimiaan ja Flashia ilman pysyvää vaikutusta.

- Koko sopassa kummallisinta on että sekä itse että muut ovat kertoneet pääsevänsä koko ajan saman pelin muiden maiden servereille. Myös samanaikaisesti on ollut toisen maan serveri auki yhdessä välilehdessä (toimii iloisesti) ja suomiserveri auki toisessa välilehdessä (tervetuloa Elvenariin - get Adobe Flash Player). En ole kenenkään kuullut kertovan että jonkun muun maan serveri jumittaisi näin.

- Koko peliin pääseminen näyttää olevan täysin sattumanvaraista. Eilen pelasin jonkin aikaa, suljin pelin kommentoidakseni jotain foorumilla ja kun yritin tarkistaa jotain yksityiskohtaa postaustani varten en pääsytkään enää sisälle (noin 5 minuuttia siitä kun olin sulkenut pelin). Tuntia myöhemmin pääsin taas sisälle. Sama kuvio toistuu oli aamu, päivä tai ilta - kellonajalla ei näytä olevan mitään vaikutusta, jos eilen pääsi heti aamulla klo 7, niin tänään ei onnistu jne.

Ei kai voida edellyttää että jokainen laittaa yksittäin tiketin käyttötukeen jossa ne sitten yksittäistapauksina käsitellään. Ongelma on raportoitu Bugi-keskusteluissa ja se on laaja ja akuutti.

Kyllä minä sen ymmärrän ettei paikallinen käyttötuki pysty tätä korjaamaan, mutta pystyy kuitenkin ilmoittamaan eteenpäin. Ja voisi kertoa jos näin on tehty - ei se hänen/heidän syy ole jos peli kampittaa (vapaaehtoistoimintaa heidän toimintansa yleensä on). Mutta täydellinen hiljaisuus virallisemmalta puolelta peliä on huono juttu, siitä jää sellainen vaikutelma ettei asiaan reagoida mitenkään. Vaikka olisi tiedossa että asian korjaa esim. vasta ensi keskiviikon päivitys niin kyllä nyt olisi jo nyt hyvä siitä kertoa sen verran kuumana porukka käy.

Olen jo aiemmin todennut että suomiserverin aktiivipelaajia on sen verta vähän ettei heitä poiskaan kannattaisi ajaa - vaikka itse pelaankin myös toisella serverillä ei se sitä tarkoita että aktiiviporukka on automaattisesti valmis siirtymään pelin muille servereille. Omakin luottamus kärsii pahasti (ja luottokortti pysyy kyllä nyt pitkään taskussa).
 

DeletedUser70

Guest
Koko päivänä en oo päässy sisään. Hieman ottaa päähän!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Itelle se tulee aika harvoin mutta lähtee yleensä pois ku resettaa modeemin. Hauskinta tuossa on ku on kaksi hahmoo että välillä toimii molemmat mutta välillä vaan toinen ja toiselle kertoo että tarviis flash asentaa koneeseen =P.. jotenki tuntuu että jostakin IP osoitteista ei vaan tykkää päästää toisia pelaajia servulle valittamatta flashia. Ei siin yleensä kauheen pitkään mee että löytyy sellane IP millä se päästää molemmat sisään. Päivän vaihtuessa servulla se taas tuntuu kierättävän niitä uudestaan millo useimmiten tullu tarve modeemin resettiin tätä pelii varten suomi servulla. (välillä ei yks kerta riitä mutta ei oo yli kolmee kertaa viel koskaan tarvinnu resettii modeemia)
 

Mini

Active Member
Aamulla kehotettiin taas hankkimaan Flash Player. Yllääolevaa ajatellen kävin vain sammuttamassa ja uudelleenkäynnistämässä mokkulan sammutettuani ensin selaimen. Minulla on tapana pitää useampi välilehti yhtäaikaa auki (gmail, face, flickr, instagram, elvenar, elvenar foorumi, elvenar wiki jne) ja kun avasin selaimen uudelleen, aukesivat kaikki muut välilehdet normaalisti, mutta kaikissa kolmessa elvenarin välilehdessä oli sama viesti: yhteytesi ei ole suojattu. Piti palata suojattuun yhteyteen, mutta kun sitä klikkasi, tuli vain valkoinen sivu. Selaimen uudelleenkäynnistämisellä sama juttu. Piti sammuttaa läppäri, käynnistää mokkula uudelleen ja käynnistää läppäri. Sitten pääsin peliin ja kaikki kolme elvenarin sivua olivat taas suojattuja.
 

DeletedUser8

Guest
Enpä tiedä, minulla modeemin resetointi ja sen kiipeäminen takaisin linjoille kestää jonkun aikaa, minuutin tai pari. En oikein viitsi edes testin vuoksi ruveta resetoimaan varsinkin jos yksi kerta ei riitä. Uskon kyllä tuohon IP ajatuskulkuun, jotain tuon tapaista olen epäillyt kun päivän mittaan puolen tunnin välein koettaa niin sitten nappaa ja pääsee sisään.
 

Deleted User - 317

Guest
Tämähän on hauska bugi :D Minulla oli eilisen illan Elvenar päällä eikä ensimmäistäkään flash erroria? Aikakatkaisuja oli kyllä monen monta mutta ei mulla mitään ongelmaa ollu kertaakaan. Siksi uskon että tämä on koneen asetuksista tai flash ja selain eivät tule toisiaan/ tai asennettuna on vanha versio. Törmäsin sellaseen bugiin että flashing uusin versio ei asennu kunnolla ainakaan ghromeen vaikka siltä näyttäis ja flashiä pyörii siis edelleen vanhana versiona ja vanha pitää manuaalisesti poistaa ensin.

Minulla oli vastaavanlainen (kait) ongelma toisessa pelissä vasta jossa pelaan kolmella eri kieliversiolla ja 1 niistä ei suostunut lataamaan peliä kunnolla vaikka kaksi muuta pyöri moitteetta. Sillon asentamalla selaimen ja flashing uusiksi ja kattomassa että varmasti uusimmat versiot tuli asennettua ongelma hävisi.
 

Mini

Active Member
Olen tarkistanut, että selaimesta ja playerista on uusimmat versiot, ihan moneen kertaan :D

Muualla ilmoittamani bugi hyppäsi nyt näihin tapahtumatehtäviinkin. Minullahan on se ongelma, että jos rakennusten päivitykset valmistuvat yöllä, niistä ei tule niitä tehtäväpalkintoja mitkä kuuluisi tulla. Olen saanut vain ohjeen tyhjentää välimuisti ym. mutta se ei auta. (Eikä sitäpaitsi minkään pelin takia pitäisi olla jatkuvasti tyhjentämässä välimuistia, kun kaikki muu koneessa toimii...) Mutta siis vaikka kone olisi päivällä kiinni, palkkiot tulevat, yöllä ei. En muistanut koko juttua, kun laitoin rakenuksia päivittymään tapahtuman tehtävää varten (päivitä 4 rakennusta vähintään tasolle 5, palkissa 0/5) ja ajatuksena oli ottaa yksi päivitys pidemmällä olevasta asumuksesta ja neljä muuta rakentamalla ja päivittämällä kaksi työpajaa ensin tasolle 5, sitten tasolle 6. No, ne vitostason päivitykset eivät sitten tuoneet palkkiota, joten menossa on kutospäivitys ja sitten seiska. Tuntitolkulla menee aikaa hukkaa.

Mitenkään tavoitteellisesti valitettavasti tätä hauskaa peliä ei voi pelata. Alkuun ostin jopa timantteja edetäkseni hyvin, mutta niitä rahoja ei ole käytetty pelin toimivuuteen. En siis enää rahaa tuhlaa, etenkään kun ei tämä toimi kuin satunnaisesti. Pelailen vain leppoisasti kunnes kypsyn lopullisesti. Kun ei edes timanttitarjouksia tule niille, jotka ovat joskus ostaneet. Muissa peleissä on vastaavat tarjoukset toteutettu niin, että kolmen kuukauden välein tulee KAIKILLE tarjous, ja kauppa käy.
 

DeletedUser69

Guest
Saat Adobe Flash Playerin automaattisesti Chromen mukana, ja se päivittyy Chromen päivittyessä. Manuaalisesti se menee näin
  1. Avaa Chrome.
  2. Kirjoita osoitepalkkiin chrome://components ja paina Enter.
  3. Valitse pepper_flash-kohdassa Tarkista päivitykset.Miten sinä tässä enää voit vanhoja flashejä poistella ja uusia asennella HALOO????
    Ei-toivotut ohjelmistot voivat vaikuttaa Chromen päivittämiseen. Tutustu tietokonekohtaisiin korjausohjeisiin:

    Chrome Cleanup Tool. Se on sovellus, joka etsii tietokoneelta epäilyttäviä ohjelmia ja tarjoutuu poistamaan ne. mutta jos uusinversio niin tämä on ihan turha temppu.PS: Kone skulaa 5 eri facebook flash pelissä + seafight +muutama rahapeli ei tarvii tehdä taikatemppuja senkun pelaaaaa.....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös