• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Konstrukteihin liittyvät palautteet

Mr.Freshh

Ex-Team Member
Arvon Haltiat ja Ihmiset,

Konstruktit saapuvat kaupunkiisi ja kohtaat uusia haasteita! Lisätietoa uudesta vierailevasta rodusta, Konstrukteista, löytyy täältä.

Otamme mielellämme vastaan palautteita tässä ketjussa.

Terveisin
Elvenar-tiimi
 

DeletedUser8

Guest
No niin, asiasta kiinnostuneille jotka eivät ole Betan keskustelua tai muita kanavia seuranneet, vakio (englanninkielinen) fanisivusto:
https://elvengems.com/constructs-preview/

Kuten nimi "preview" tätä kirjoitettaessa viittaa sivu ei ole aivan valmis. Kuitenkin esim kohta "Settlement layouts" näyttää useita eri vaihtoehtoja sijoittelulle (klikkaa nuolia kuvan oikealla/vasemmalla puolella). Ottakaa huomioon että näiden ehdotusten kylkeen tulee vielä varata tilaa portaalille (7x8).

Tehtävälistaa (täydellistä) en tätä kirjoitettaessa ole vielä löytänyt mutta eiköhän sekin tuolle fanisivustolle aikanaan ilmesty (Betalla on pelattu noin runsas viikko).*Edit* tuossa linkki alkupään tehtäviin https://elvengems.com/constructs-preview/#quests

Lisäksi pisti silmään että asuinrakennusten koko muuttuu (5x3) mikä saattaa aiheuttaa päänsärkyä. *Edit* Mutta toisaalta näyttää siltä että uudet asumukset (osa 1) ovat tutkimuspuussa aivan heti uuden kauppiastutkimuksen jälkeen eivätkä vaadi uusia tuotteita tutkimuksessa eikä päivityksessä. Itse ajattelin että tutkin asumukset heti tai mahdollisimman pian kauppiaan jälkeen - näin minulla olisi kylillä vielä vapaata tilaa siirrellä vanhanmallisia asumuksia ennen kuin uudet roturakennukset valtaavat kaiken tilan. Näkisi vähän miten paljon uudet asumukset vie tilaa. Kukin aatelkoon tykönänsä ite.
Vähän harmittaa ettei täydellinen tehtävälistaus ole vielä käytettävissä, aiemissa kappaleissa on ollut työpajojen päivityksiä (alustavien tietojen mukaan tässä kappaleessa 4) ja päärakennuspäivitys (ei tietoa) - väestö on harvassa. *Edit* Ja joissain kappaleissa on vaadittu päivittämään myös määrätty määrä asumuksia (tässä alustavien tietojen mukaan 8).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser8

Guest
Pelaajien jotka vielä ovat amuneissa kannattaa alkaa kiinnittää huomiota tulevan 3:nen tiedostavan ryhmän raaka-aineiden saatavuuteen. Eli hommahan toimii niin että jos 3:s tavallinen boostattu tuote on esim. taikapöly niin konstrukteissa boostattu tuote on taikapöly +1 eli jalokivistä valmistettava kosminen vismutti. Ja jalokivivarannothan alkaa huveta silmissä.
Siis ongelmahan on tuo tuttu (ainakin minulla) - markkinat tökkii, ei tahdo 3:n tähden vaihtokaupatkaan kelvata, raaka-ainepula uhkaa. Täytyneekö harkita turnajaisten vähentämistä vai mikä neuvoksi. Yksi keino on tapahtumien erilaisten settien tarjoama apu - eli jotkut rakennusyhdistelmät tuottavat juuri puuttuvaa tuotetta. Jos ei nyt tärppää niin tulevaisuudessa tulee uusia tapahtumia (tätä kirjoitettaessa varmaan pääsiäistapahtuma seuraava sellainen).

Olen nyt toistaiseksi pelaillut konstrukteja vain Betalla ja sielläkin oireilee vaikka siellä pelaajat ovat keskimääräistä aktiiivisempaa sakkia. Liekö täällä nyt tulossa vastaan suomi-serverin pienuus - jos porukka kyllästyy niin se näyttäisi tapahtuvan siinä vaiheessa kun aletaan päästä kiinni eliksiiri/taikapöly/jalokivi tuotantoon. Ja jos huono onni sattuu paikalliset sinnikkäät pelaajat tuottavat samaa (valitettavasti väärää) tuotetta eikä seurakaan voi kaikille tuottaa tarpeeksi.

Itse olen suomi-servulla tarkkailuasemissa, en ole aloittanut muutakuin tutkimuksen. Betalla tein periaateratkaisun - kunkin jakson kiinnostavin vaihe minulla on uudet rakennukset ja kaupungin uudelleenjärjestely, olen Betalla tutkinut asumukset ja kohta valmistuu työpajatutkimus. En siis tällä kertaa aijo odotella puolta vuotta ennenkuin järjestelen kaupungin uudelleen, teen sen Betalla nyt kun on vielä tilaa XD.

Niin sen verran vielä tuohon raaka-aine juttuun - olen kyllä Betallakin tutkinut uuden tiedostetun tuotteen ja boostin siihen ja sehän minut herättikin tätä kirjoittamaan - uusi tuotanto hörppi varastoja tyhjäksi, niin ettei kannata valmistella yhtään varoiksi. Vai kannattaako ? hävikki taas muuttuu tuoksi tarvittavaksi raaka-aineeksi. Attelkaapa ite. minä en jaksa.
 

Mini

Active Member
Sijoittelussa kannattaa muistaa myös se, että "saaret" ovat käytännössä settirakennuksia ja tuotanto kasvaa kun jokaisella on kontakti kolmeen muuhun. Välittömistä portaalituotot ovat iso apu, karnevaaleissa tähtään aina sihen arkkuun josta on mahdollista saada sellainen. Aiemmissa roduissa kerätyt portaalituotot kelpaavat edelleen.

Aiempia tiedostavia saa jo hyvin vaihdettua. Uusissa oma tehostettuni on saippua jota olen saanut vaihdettua sieniin mutta en vismuttiin. Pyyntöjä näkyy olevan muille kuin saippualle. Minä en ole huomannut uusien valmistuksessa isompaa vaikutusta varastoihin muuta kuin siementen suhteen. Valmistan nyt tiedostavia kaikilla kolmella tasolla (1 tehdas/laatu) ja käytän tuotannon tehostusta maksimoidakseni raaka-aineiden hyödyn. Hurjia varastoja en pyri vaihtamaan, mutta yritän olla askeleen edellä tarvetta.

Toivon todella, että enää ei vaadita tehtävissä viittä työpajaa. Kolmellakin pärjäisi. Nostan kuitenkin ne neljä sitten kun on sen aika ja viidennen vasta jos tulee käsky. Asumukset ovat onnekkaasti sopivasti kahdessa jonossa. Poistan kummastakin reunimmaisen ja siinä tulee se tila, että saan paikkoja vaihtamatta päivitettyä loput asumukset ja koko rivien pituudelta tulee kaksi riviä tyhjää tilaa. Jalokivitehtaiden kanssa pitää vähän konstailla, mutta mahtuvat sitten vanhalle paikalleen.

Karnevaalien päiväpalkintojen päätavoitteena minulla on manamajat. Eilen sain jo niitä ja kahden viikon kuluttua niitä on seuraavan kerran. Saan manarakennuksia pienempään tilaan suuremmalla tuotolla ja taas jonkun verran lisää tilaa.
 

Mini

Active Member
Pidän selkeydestä, joten visuaalisesti konstruktit on ollut pettymys. Rodun rakennukset ovat sekavia, kun ovat yhdessä klimpissä tontilla. Jokainen olisi yksinään hauskan näköinen, mutta settirakennusten tyyliin kiinni toisissaan tulos on aika kamala. Suosittelen joko käyttämään valmiita sijoittelukuvia jos tontille vain suinkin mahtuu (Zuffe ylempänä kertoi mistä löytyy) tai ainakin suunnittelemaan ruutupaperille tai city planneriin asettelun valmiiksi. Parhaan tuoton saamiseksi jokaisella saarella pitäisi olla kontakti kolmeen muuhun,mutta kun rakennukset ovat valmiita, ainakin minun on hyvin vaikea hahmottaa rakennusten rajoja. Seurasin itse ruutu ruudulta suunnitelman mukaan, että meni oikein.

Portaalin sain rakennettua portaalituotoilla neljänteen tasoon. Muuten kaikkea riittää hyvin, mutta metallisienet ovat pullonkaula. Osittain saa odotella myös joitakin vanhempia tiedostavia. Saarten rakentamiseen raavin ne kasaan alennuksilla ja jopa kiskurihintaan tukkukauppiaalta. Kaikki vaadittavat 16 saarta on valmiina, joten nyt tarvitsen niitä enää tehtaiden nostoon ja tutkimuspuuhun, mutta niiden kanssa en pidä niin kiirettä.
 

DeletedUser8

Guest
...Muuten kaikkea riittää hyvin, mutta metallisienet ovat pullonkaula.
Joo, ei taida olla paras sienestysaika.

Mutta kun rakennukset ovat valmiita, ainakin minun on hyvin vaikea hahmottaa rakennusten rajoja. Seurasin itse ruutu ruudulta suunnitelman mukaan, että meni oikein.
Minä onneton menin Betalla järjestelemään uudelleen ja... olen sanaton - tai ei ihan nyt niinkään mutta jos sanoisin mitä ajattelen niin moderaattorillakin saattaisi olla sanomista.
Lopulta piirsin tontille teiden avulla paikat joka rakennukselle ja lähdin tontin vasemmasta yläkulmasta oikealle ja alas aina poistaen tiepalikoita niin että jäi aina aukko johon sopi juuri yksi siihen kuuluva rakennus (samalla sain poistettua kaikki tiepalikat niin ettei mitään jäänyt rakennuksen taakse piilottelemaan). Ja valmis pohjapiirrustus fanisivulta tietysti apuna. Tätä ei tietenkään voi tehdä ellei ole tarpeeksi tilaa siirrellä rakennuksia.

Tämä on juuri sitä mitä inhoan, pelin vaikeus tulee käyttöliittymästä. Miten mahtaa toimia niillä jotka tabletilla yrittävät, itse en viitsisi yrittää vaan kaivan ainä läppärin esiin kun täytyy rakennuksia sijoittaa tai siirrellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser8

Guest
Melkein on ohi, loppusilausta vailla...:)

Roturakennuksista jo aiemmin manittujen sijoitteluvaikeuksien lisäksi niissä kyllä jokin mättää, Mini jo mainitsikin hahmotteluvaikeudet ja niitä minullakin oli ihan riittämiin...

Kun laitoin tuotantoa päälle niin koetin tarkastella että kaikki varmasti laitettiin tuottamaan mutta kun kävin esim. maailmankartalla ja tulin takaisin ja siellähän taas oli jonkin roturakennuksen päällä "zzz" merkkaamassa ettei tuotantoa ole valittu. Opin tämän tarkastamaan kahdesti mutta silti vaan aivan viimeiseen asti tätä riitti - jotain on ruudun päivityksessä mielestäni vikaa (html 5). Pari kertaa otan omaan piikkiin mutta muuten kyllä systeemin vika jos sitä jatkuu vaan - kun oikein yritin saada vikaa esiin niin en pystynyt saamaan aikaan mutta muutoin se sieltä vaan pullahti esiin uudestaan ja uudestaan. Onko muilla ollut tätä ongelmaa ?

Kun tuli aika päivittää rakennuksia johonkin määrättyyn lukumäärään/tasoon niin hankalaa oli juuri tuo aiemmin mainitun rakennusten rajojen kanssa. Vaikka yritin olla kuinka järjestelmällinen.
Lisäksi loppupuolen päivitystehtävissä oli tuota monesta Elvenarin tehtäväketjuista tuttua "bugittamista". Päivitä 4 rakennusta tasolle 4 > tehtävä suoritettu vaikken ollut päivittänyt yhtäkään. Vähän myöhemmin päivitä 8 rakennusta tasoon 4 > suoritettu 0/8. Ja lopuksi kaikkein kummallisin päivitä 12 rakennusta tasoon 4 > suoritettu 11/12 ja minulla oli 8. En laittanut tästä bugi-raporttia kun olen Betalla tulossa samaan vaiheeseen ja jos siellä mättää niin yhteydet kehittäjiin on nopeat. En ole tarkistanut onko joku siellä valittanut aiheesta.

Yleisesti voisi sanoa että jos teillä on mahdollisuus hankkia porttaalituotto-välittömiä niin hankkikaa ihmeessä - ne säästävät hermoja. Minulta loppuivat ihan pikkaisen liian aikaisin ja sen takia vielä jauhan viimeistä tutkimusta :(.
Yksi moka minkä tein oli se että yritin pelata kahdella serverillä konstrukteja yhtä aikaa, lopuksi hellitin tahtia Betalla kun se oli hiukan muutenkin jäljessä tapahtumien vuoksi. Tässä on sekaannuksen vaara aika suuri, käytin tarvitsemani tavarat usein väärään paikkaan kun en tehnyt muistiinpanoja tai sekoitin serverit. Ihan omaan piikkiin menee, olisi pitänyt amuneista oppia.

Pidin enemmän konstrukteista kuin amuneista, sellaiset oli fiilikset jo heti aloittaessa ja tuntui samalta loppuun asti.
 
Ylös