• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Palautteet tapahtumarakennusten tasapainottamisesta

Mr.Freshh

Ex-Team Member
Arvon Haltiat ja Ihmiset,

tapahtumarakennuksia tasapainotetaan versiossa 1.54! Lisätietoa muutoksista löytyy täältä.

Otamme mielellämme vastaan palautteita tässä ketjussa.

Terveisin
Elvenar-tiimi
 

Mini

Active Member
Mikä ihme on omistamani suunnitelma joka korvataan uudella loitsulla? Blueprint?
 

DeletedUser8

Guest
Mikä ihme on omistamani suunnitelma joka korvataan uudella loitsulla? Blueprint?
Joo.

Ja sitten rutinaa...
Aikaisimmilla tapahtumarakennuksillamme (vuosien 2016 ja 2017 alun tapahtumista) oli selvästi korkeammat bonukset kuin myöhempien tapahtumien rakennuksilla... Nyt haluamme tehdä kaikista tapahtumarakennuksista laajennettavia, joten meidän on tasapainotettava kaikkien tapahtumarakennuksien arvoja.
...
Jos emme tasapainottaisi rakennuksia ja tekisimme niistä laajennettavia tämä vaikuttaisi pelin tasapainoon, etenkin uusille pelaajille.
...
Menetetyn väestön ja kulttuurin korvaamiseksi lisäämme tämän loistun yhden kerran jokaiselle pelaajalle heti kun se lisätään myöhemmässä päivityksessä.
Tässä olisi helppo vain katsoa sivusta ja todeta ettei koske minua (eikä koske kun poistin ko. rakennukset jo viime vuonna), mutta on siinä vaan jotain perusteellisen väärää jos joku saa palkinnoksi rakennuksen, rakentaa kaupunkiaan tuon palkinnon avulla ja sitten jokin aika myöhemmin pelinkehittäjät vetävät maton alta ja "palkinnon/palkintojen" omistaja menee väestössä tuhansiakin miinukselle (näin on käynyt Betalla). Nauti siinä sitten pelistä kun seuraavat pari kuukautta menee väestön takaisin saamiseen - kuinka moni jaksaa ?

Korvauksena tarjotaan >yhtä< loitsua - se onkin sitten mahtiloitsu :eek:. No ei kaikki noin suuria tappioita kärsi, mutta kyllä sitä on tavallisen rivimiehen vaikea käsittää että yhtäkkiä popula kaupungista häviää, vaikka olisikin kyse vain sadasta.

Ja voihan niitä hankkia turnajaisista (noi bluuprintit), se onkin varmaan kaikille ihan arkipäivää. Niin ja voihan niitä sitten todennäköisesti ostaa timanteilla - just joo.

En oikein jaksa käsittää, miten voin koskaan enää popula/kulttuuri rakennusta palkintona pitää. Onhan porukat tosin niistä jo aiemminkin varoitelleet. Ja niin tuleehan sitä kultturitappiotakin, vaikka se onkin helpommin korvattavissa.

No, katotaan mitä ne sanovat jotka osumaa ottavat - jos ne vaivautuu mitään sanomaan... lähtevät vaan.
 

Mini

Active Member
Nämäkin ilmoitukset olisi ollut kiva saada sinne postitorveen, kovinkaan moni ei taida huvikseen täällä forumilla käydä. Tulee aika yllätyksenä etenkin väestön väheneminen.
 

Naninda

Member
Joo, kovinkaan moni seura ei tällä hetkellä pistele servulla 10 arkkua, josta noita blueprinttejä saa.

Osa muutoksista oli hanurista, mitä katoin linkkejä rakennusmuutoksia. Ne olisi voinut ihan hyvin jäädä ennalleen ja sitten saada päivitettyä paremmaksi.

Pitäisi myös tapahtumien palkkioissa olla balanssia, koska kaikki eivät ole asukkaita vaille.
 

Naninda

Member
Jossakin olen jopa nähnyt listan tapahtumuen rakennuksiin liittyvistä muutoksista, mutta eipää tähän väliin muista mistä
 

Naninda

Member
Onko mahdollista, että mahdollisen muutoksen saisi näkyviin kun aktivoi loitsua tapahtumarakennuspäivitystä varten?
 

Pirunpoika

New Member
SIirretään toimintatapa tosielämään.: Viestin tuoja vie autonsa merkki huoltoon. Hakee seuraavana päivänä tehokkaan s mersunsa huollosta ja saa kuulla. Moottori olikin sinulla aivan liian tehokas; Vaihdoimme moottorin Ladan moottoriin. Korvaaukseksi tästä saat diisseli kupongin. Ai sulla on bensa ato? Käytät sen sitten tuon kupongin joskus.....
 

DeletedUser179

Guest
Väestö miinuksella 2976 (kun lähtö oli +254 niin tiputus yht. 3230).
Kulttuuri tippui 7580 pistettä, mikä kyllä on korvattavissa.

Tiesin jotain odottaa, mutta olin kyllä niin vihainen että foorumille kirjautuminen onnistui vasta neljännellä yrityksellä.

Väestötiputus on niin suuri ja rakennuksia niin monta ettei niitä yksi loitsu korvaa.
No, tämä minun osaltani - perheen juniori käski ottaa nitron ja nukkua kesän yli, hän katsoo mitä on tehtävissä (eli rakentaa uusia asumuksia tms.). Itse en ole kiinnostunut tuollaisesta toiminnasta juuri nyt
 

Naninda

Member
no itelle muutos näyttäis olleen 950 asukasta lisää ja 6050 kulttuuria pois, ei olisi makeistankojen isäpuita tontille tullut noilla arvoilla
 

Ilex

Member
Väestö putosi lukemaan - 135 :elf: Vaikka omalta osaltani nerfauksen vaikutukset ovat pienet, pistää nyt kuitenkin vihaksi.

Tästä todellakin olisi pitänyt laittaa ilmoitus "postitorveen". Tulin foorumille hakemaan tietoa, vasta kun ihmettelin miksi väestö oli pudonnut negatiiviseksi ilman, että olisin poistanut mitään rakennusta. Tiedotus on kömpelöä kun sanotaan, ettei nyt ilmoiteta tarkkoja muutoksia rakennukskohtaisesti, mutta pelaajakanta kaivaa kyseiset listat hetkessä. Kiitos Naninda. Tuon avulla saatoin katsoa tarkkaan, mitä muutoksia minun osalta tapahtui.

Olen Zuffen kanssa samaa mieltä. Ne tapahtumarakennukset on saatu palkintoina. Kerätään milloin mitäkin lumihiutaletaivasmunaesanssia ja pelataan arpajaisia sitten todennäköisyyksien kanssa, että saanko rakennuksen vai en. Samalla Innogames sitten kauppaa rahaa vastaan taivasmuniaan niille, jotka haluavat niitä palkintoja. Ja hups, nyt nerfataan o_O .
 
Viimeksi muokattu:

Naninda

Member
Monta rakennusta on poistunut tontilta juuri sen takia etteivät ole tarpeeksi hyviä, mitä niiden kanssa käy?
Hävisivät iäksi?
Pitäisi olla edes joku mahdollisuus saada muutama rakennus varastoon, jonka on poistanut aikojen kuluessa.
Tämä poistaisi osalta pelaajista sen tuskan mikä nyt on.
Moni pelaaja saattaa tämän muutoksen takia lopettaa tai pitää taukoa.

Moni joka eventeissä on käyttänyt timantteja saadakseen halutut rakennukset tontilleen eivät ole tyytyväisenä tähän tilanteeseen.

Itselläni sentään oli tietoa tulevista muutoksista jo jonkun aikaa. Kaikkia en käynyt listalta silloin läpi.
 

Mini

Active Member
Betalla tiedotettiin, että kaikki tulevat saamaan taianomaisen asumuksen korvaukseksi tapahtumarakennusten tasapainottamisesta. Lisäksi ne, jotka ovat seurassa ja seura on suorittanut kolmannen kartan läpi seikkailussa, saavat Feeniksin kultti -tapahtumarakennuksen (en ole varma suomennoksesta enkä jaksa etsiä). Asumuksesta tulee porukkaa ja kultista porukkaa ja kulttuuria. Menen nyt lukemaan sen uudelleen ja korjaan, jos tuli räikeitä virheitä.
 

DeletedUser8

Guest
Betalla
we also realize that the effects of this are too big to ignore for already existing accounts. For this reason, we will, on top of the free Royal Restoration spell that we had already promised (to be given out once the spell becomes available in the game), give out one free Magic Residence of your chapter to all existing accounts...
eli tuon luvatun loitsun lisäksi tulee jokaiselle yksi maaginen asumus sen mukaan missä tutkimuskappaleessa pelaaja on.

esim. @Rimpula kuka näyttäisi olevan metsähaltijakappaleessa sen arvo olisi 2100 asukasta ja sitten vielä myöhemmin kun loitsuja aletaan jakaa sillä voi jotain muuta nostaa - näyttää hieman paremmalta.

pahuksen Mini, sekunnin minua nopeampi :rolleyes:
 

Mini

Active Member
:D

Olen betalla kappaleessa kuusi ja nyt tuli kutostason taianomainen asumus. Asukkaita on 780 kun tason 15 asumuksissa minulla on siellä niitä 420. Kolikoita se tekee myös enemmän kuin vanhat asumukset. Uskoisin, että sain siellä menettämäni asukkaat takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Naninda

Member
upload_2018-5-18_19-51-54.png

Siinä on mitä Phoeniks kultista saa
 

Mirko

Member
Mukava parannus olis myös se että näkis että montako blueprinttiä eli suunnitelmaa on jo kertynyt. Viimeisellä tasolla ei niitä enää näe, en ainakaan minä kun niitä ei ole mulla mahdollista käyttää taianomaisiin asumuksiin kun ovat jo korkeimmalla tasolla.
 
Ylös