• Arvon foorumin lukija,

    Foorumin aktiivinen käyttö osallistumalla keskusteluihin, oman ketjun tai aiheen aloittaminen edellyttää pelitiliä. REKISTERÖIDY TÄÄLLÄ!

Amuneihin liittyvät palautteet

Mr.Freshh

Ex-Team Member
Arvon Haltiat ja Ihmiset,

Amunit saapuvat kaupunkiisi ja kohtaat uusia haasteita! Lisätietoa uudesta vierailevasta rodusta, Amuneista, löytyy täältä.

Otamme mielellämme vastaan palautteita tässä ketjussa.

Terveisin
Elvenar-tiimi
 

DeletedUser8

Guest
Hyvä ajoitus.
Itse veikkasin ensi viikkoa, mutta näin on hyvä - näihin aikoihin porukka aktivoituu, mutta on vaikea aktivoitua jos tuntuu että ei ole mitään tekemistä.
Pari viikkoa menee ennen kun pääsee rakentamaan, mutta kyllä sen kestää.

PS. ne joilla on ensimmäisenä tiedostavana tuotteena puupihka voisivat aina välillä hiukan vilkaista markettia ja pistää tehdasta tuottamaan - siellä ne joilla on Elementaalit kesken kitkuttelevat eteenpäin.
 

DeletedUser184

Guest
Lisäksi, voit sijoittaa enemmän kaupunkilaajennuksia kartalle, sillä laajennamme karttaa: uuden rivin myötä kaupunkisi voi olla enintään 60x60 ruudun kokoinen.

Missään ei mainita saako nyt provinssien kautta uusia lisä laajennuksia. Vai onko uudet laajennus palikat vain timateilla ostettavissa. Yhtä tiede puusta saatavaa lukuunottamtta :)
 

Mini

Active Member
Betan puolelta luin, ettei muita laajennuksia ole tulossa kuin se yksi tutkimuspuun.
 

DeletedUser184

Guest
Ei yllätä. Kiva kuitenkin kun kylään saa uusia laajennuksia. Oispa massii :D

Jos edes 1 tai 2 lisä provinssi laajennusta oltaisi saatu lisää.... Noh näillä mentävä mitä on annettu. Noin muuten aivan loistava päivitys ja kiva kun peliin tulee uusia aikakausia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser8

Guest
Ei yllätä. Kiva kuitenkin kun kylään saa uusia laajennuksia. Oispa massii :D
Jos edes 1 tai 2 lisä provinssi laajennusta oltaisi saatu lisää.... Noh näillä mentävä mitä on annettu....
Joo, ylärajaa (oliko se nyt 457) provinssipuolella ei ole nostettu. Itse olen sekä Betalla että täällä lopettanut tiedustelun ja provinssivalloituksen vaikka olenkin vielä parisenkymmentä provinssia vajaa ylärajasta - ajatuksena on että ne pari viimeistä (laajennusta) tulee sitten kuitenkin tapahtumatehtävien ja tutkimuspuun kautta saavutettua (suorita provinssi tms.).
(Surku)hupaisinta on se että jokin aika taaksepäin sanottiin ettei kaupunkiruudukkoa laajenneta enää koska joillain pelaajilla alkaa laitteisto köhiä. Ehkä logiikka on se että jos on "massii" ostaa timangilaajennuksia niin kai laitteistokin on sitten ajan tasalla :rolleyes:.
 

DeletedUser8

Guest
Kovastipaljon menee T3-tuotantoa tutkimuksiin. Ei muuten mutta se tavallinen tarina - juuri se minun valmistama reso menee hi...taas...ti kaupaksi. Täytyy pistää turnajaiset pitoon ja ottaa tuotantoloitsuja avuksi.
 

DeletedUser44

Guest
amuneihin liittyvä pakollinen tehtävä. Omista 8 kulta ja 4 ansantekijää. Aivan liikaa pydetty 12 kappaletta 5x5 uutta rakennusta tontille. Tämä tehtävä pitäisi olla hylättävissä
 

Mini

Active Member
Eikä siinä kaikki - ne pitää myös nostaa jokainen tasolle neljä. Olen yleensä nostanut portaalin nelostasolle (sehän on pakkokin), mutta muista rakennuksista vain tarpeelliseksi katsomani määrän.
 

DeletedUser8

Guest
Ai niin, jos ette ole sitä vielä hoksanneet niin on olemassa !!spoileri!! - lista
https://elvengems.com/amuni/quests/

...mutta sitähän ole pakko katsoa (ja englanninkielinen se on).

Mitäs muuta... no olen ajatellut säästää vähän tilaa kun odottelen että parin viikon sisällä alkaisi pitkä syystapahtuma. Viimevuotisen tapahtuman palkinnoista (rakennuksista) tykkäsin kovasti, jos vaikka löytyisi jotain vielä parempaa tai ainakin lisää "hyviä".
Logiikka on tietysti se että ei tässä mitään kiirettä ole, seuraavaa rotua veikkasin monen kuukauden päähän tulevaisuuteen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Tarya

Active Member
Kun peliä mainostetaan ILMAISPELINÄ, silloin on oltava mahdollisuus laajentaa niin pitkälle provinssilaajennuksin kuin vapaita ruutuja on annettu. Muuten vapaat laajennukset on käsitettävissä huijaukseksi. (Tämä minun mielipide, joka syntyy siitä, että mainos mikä sai minut tulemaan mukaan oli juuri tuo ilmaisen pelin mahdollisuus) Nykyään talous liian monella liian tiukalla, myös itselläni!
 

Mini

Active Member
Pitäisiköhän kappaleen viimeisenä tehtävänä olla myydä dyynien temppeli eikä rupikonnien temppeli?

ÄLKÄÄ VAIN MENKÖ MYYMÄÄN RUPIKONNIEN TEMPPELIÄ, se kuuluu muinaisiin ihmeisiin. Tetävässä pitää myydä Amunien Dyynien temppeli. Eilen kun omani myin, ei tekstiä vielä oltu korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

DeletedUser8

Guest
Kyllä on tuskaa, ihan päivittäin on potkittava itteä persiille "koita nyt valmistaa niitä tiedostavia, koita nyt vielä käydä niillä kauppaa". Jokin pakkotunne on että jos tämän vielä vettä loppuun niin sitten harkitaan tosissaan tulevaisuutta. Tuntuu työltä.

Täytyy sanoa että tuli vanhat jutut mieleen, ihan pelin alkuaikoina valitin että joillain tyypeillä on valttikortit käsissä kun on osunut oikeat resot tontille - ja sama peli jatkuu vieläkin. En periaatteessa vastusta ajatusta uusista tuotteista joita on hieman vaikeampi valmistaa, mutta on kyllä täyttä peetä kun täytyy kontata eteenpäin ja odotella josko joku vaivautuisi valmistamaan jotain resoa ja laittamaan markettiin tai hyväksymään tarjouksesi. Ja seuraava rotu vain jatkaa samaa rataa, silloin se puuttuva reso on vain joku uusi entisten lisäksi (vanhat puutteet vain periytyvät seuraaville kierroksille).

Joku sanoi jossain vaiheessa betalla että täytyisi olla joku systeemi joka antaisi jotain virikettä valmistaa tiedostavia - tehtäviä, palkintoja tai jotain. Nyt ollaan tilanteessa jossa kun kappale on tullut suoritetuksi niin porukka hieraisee käsiään ja toteaa "homma selvä, nyt pelaillaan jotain muuta peliä ja palataan asiaan kolmen kuukauden päästä kun uusi rotu on kuvioissa (jos palaillaan)". Tiedostavia ei tarvita turnajaisissa eikä missään, ei ole mittään syytä kirjautua sisälle ja valmistaa tavaroita niille joilla on pelit kesken - porukat kyllä selittävät että kyllä seurakavereille, mutta kyllä se nopeasti unohtuu ja selittäjän kaupunki vaipuu uneen.

Uskon tosissani että nyt on Inno keksiny keinon millä nämä pienimmät serverit saadaan kuolemaan. Hieman katkera olen kun alkaa olla jotain 3+ vuotta kellossa tässä pelissä.

Mitä muuta ? Aikoinaan velhot & lohikäärmeet kappaleen jälkeen Inno sanoi ettei aio jatkossa vaatia määrämuotoisia roturakennussysteemejä. No jos sinun täytyy rakentaa valtava portaali, ympärille määrätty määrä pylväikköjä (täytyy koskea portaaliin), koristerakennuksia määrätty määrä (täytyy koskea portaaliin) ja sitten vielä iso temppeli (täytyy koskea portaaliin) niin kyllä siinä on mahdollisuudet rajalliset. Ja lisäsi vielä määrätty minimimäärä tuotantorakennuksia joiden täytyy koskea tietynlaisiin muihin rakennuksiin. Toisaalla valitettiin laajennuksien saantimahdollisuuksista, ymmärrän tosiaan niiden tuskan joilla ei ole varaa hankkia timanttilaajennuksia ja "katto" on ilmaislaajennuksissa tullut vastaan. Onko tulevaisuus sitä että täytyy aina iso osa kaupungista putsata jonkun vierasrodun tieltä ?

Onko mitään positiivista ? No on, pidän graafisesta ilmeestä, olen vakavasti ajatellut että olisi kiva jos saisi tätä egyptiläis-tyyliä hyödynnettyä jatkossakin... aavikkokaupunki.
Toisaalta systeemi jossa tarvitaan jokin vakiolinjan rakennus (työpaja, asuinrakennus) roturakennusten keskellä pilaa kyllä illuusion tuosta aavikkokaupungista, mutta kaikkea ei voi saada. Mutta jos tässä käy niin että kaikki inspiraatio jatkaa itse peliä seuraavaan rotuun niin voihan sitä sitten rakentaa ittellen kauniin epyktiäiskaupungin ja jättää se sitte nukkumaan (ei poistaa :D) ... mutta katotaan sitä sitten.
 

Mini

Active Member
Sain Amunit tehtyä ja nyt pyörittelen peukaloita. Tuskallisinta oli saada vaihdettua tiedostavia ja ärsyttävintä rakentaa ja nostaa pakollinen määrä rakennuksia. Tiedostavien vaihdossa oli hyvin vaikeaa saada vaihdettua suoraan omasta tehostetusta siihen mitä tarvitsi, minulla laavalasista musteeseen. Samettiin onnistui vaihto paremmin ja siitä sitten musteeseen ja tietysti alennettuun hintaan. Tein myös platinaa jonka vaihdoin puupihkaan jolla sain mustetta... Loppukyllästymisen aikana valmistin myös tehostamatonta samettia ja ostin kauppiaalta, vaikka hinta vihloikin hampaita. Yhden pelaajan kauppapolitiikka ärsytti siinä määrin, että taisin vain kerran ostaa ylihintaan, mieluummin kauppiaalta vielä kalliimmalla. Yöllinen pilaantuminen harmitti myös, kun kahta tuotetta kerättäessä toinen pilaantui alta kun toista yritti saada kasaan.

Vierasrodun rakennusten kanssa on menty ikävään suuntaan. Ennen sai sentään määritellä itse miten monta rakennusta teki ja kuinka monta niistä nosti, mutta nyt oli määrä pakollinen ja kaikki piti nostaa. Hidastustahan siinä haetaan, mutta ei se herätä sellaista mukavaa tunnetta pelaamisesta vaikka sitten olisikin tekemistä muutamaksi päiväksi enemmän. Onneksi rakennuksille, joiden piti koskea asumukseen tai työpajaan, kelpasi taso 1 ilman tiekosketusta. Tämä oli toinen vierasrotu peräkkäin, joka vaati viisi työpajaa nostettavaksi. Ärsyttävää sekin, kun minulle riittäisi vallan hyvin neljä.

Tämä on hyvin ristiriitaisia tunteita herättävä peli. Kiva, mutta ärsyttäviä elementtejä on paljon. Mitä tulee niitten tiedostavien tekemiseen kun itsellä ei ole enää tarvetta, niin niinhän se valmistus loppui kuin seinään. Tein niitä yhdellä tehtaalla ja se vaati päivällä kolmen tunnin tuotannot ja tuotannon tehostuksen, totaalikyllästyminen siihenkin.
 

Tarya

Active Member
Sain Amunit tehtyä ja nyt pyörittelen peukaloita. Tuskallisinta oli saada vaihdettua tiedostavia ja ärsyttävintä rakentaa ja nostaa pakollinen määrä rakennuksia. Tiedostavien vaihdossa oli hyvin vaikeaa saada vaihdettua suoraan omasta tehostetusta siihen mitä tarvitsi, minulla laavalasista musteeseen. Samettiin onnistui vaihto paremmin ja siitä sitten musteeseen ja tietysti alennettuun hintaan. Tein myös platinaa jonka vaihdoin puupihkaan jolla sain mustetta... Loppukyllästymisen aikana valmistin myös tehostamatonta samettia ja ostin kauppiaalta, vaikka hinta vihloikin hampaita. Yhden pelaajan kauppapolitiikka ärsytti siinä määrin, että taisin vain kerran ostaa ylihintaan, mieluummin kauppiaalta vielä kalliimmalla. Yöllinen pilaantuminen harmitti myös, kun kahta tuotetta kerättäessä toinen pilaantui alta kun toista yritti saada kasaan.

Vierasrodun rakennusten kanssa on menty ikävään suuntaan. Ennen sai sentään määritellä itse miten monta rakennusta teki ja kuinka monta niistä nosti, mutta nyt oli määrä pakollinen ja kaikki piti nostaa. Hidastustahan siinä haetaan, mutta ei se herätä sellaista mukavaa tunnetta pelaamisesta vaikka sitten olisikin tekemistä muutamaksi päiväksi enemmän. Onneksi rakennuksille, joiden piti koskea asumukseen tai työpajaan, kelpasi taso 1 ilman tiekosketusta. Tämä oli toinen vierasrotu peräkkäin, joka vaati viisi työpajaa nostettavaksi. Ärsyttävää sekin, kun minulle riittäisi vallan hyvin neljä.

Tämä on hyvin ristiriitaisia tunteita herättävä peli. Kiva, mutta ärsyttäviä elementtejä on paljon. Mitä tulee niitten tiedostavien tekemiseen kun itsellä ei ole enää tarvetta, niin niinhän se valmistus loppui kuin seinään. Tein niitä yhdellä tehtaalla ja se vaati päivällä kolmen tunnin tuotannot ja tuotannon tehostuksen, totaalikyllästyminen siihenkin.
 

DeletedUser8

Guest
En haluaisi nurista mutta amunit olivat aivan hanurista.
hah, pistä paremmaksi einoleino.
 

DeletedUser8

Guest
Joku heitti semmoisen ajatuksen jokin aika takaisin Betalla että 3 jaksoa valmistui periaatteessa samoihin aikoihin, mutta aina sama ongelma - täytyy odottaa että tarpeeksi suuri määrä saa edellisen valmiiksi jotta tiedostavien marketti toimii. Eli amunit oli toinen, yksi puuttuu. Mutta ei siihen varmaan enää kauaa mene kun se seuraava pullahtaa Betalle.

Mitä sitten sen jälkeen niin olisiko ollut jo vuosi sitten kun Betan community manager heitti tulevaisuuden visioita joissa oli valmiit kaavailut jotain 30 kappaletta varten (eli amunit oli #13). Nämä on nyt muistinvaraisia heittoja minulta - amunit tappoivat mielenkiintoa peliin niin hyvin etten jaksa ketjulinkkejä kaivaa esille.

Mutta aatelkaapa ite... se on raha-asia - jos porukka käyttää tarpeeksi rl fyrkkendaalia niin peli jatkuu. Jotain 10 vuotta taaksepäin pelasin yhden toisen saksalaisfirman peliä ja kun pojat kokouspöydän ääressä luki raportteja niin loppu tuli. Silloin olin erittäin pahoilla mielin, olin tykkännyt pelistä kovasti paljon. Tätä olen myös jauhanut jo vuosia, juuri nyt en olisi lähestyvästä lopusta aivan niin pahoillani (mainitsinko jo että amunit olivat syvätä ja poikittain imho).

Sen verran olen tulevaisuutta aatellut että katsastelen mitä tehopelaajat Beta-foorumilla sanovat seuraavasta jaksosta kun se tulee, päätän sitten.
 

Mini

Active Member
Elvenar on pelipohjana sen tyyppinen, että tähän on vaikea saada mitään uutta kutkuttavaa. On se sitten uusi rotu, seuraseikkailu, tapahtuma, turnajaiset, valmistus... kaikki on lopulta eri kuoreen peitettyä samaa valmistamista ja keräämistä. Hyvä puoli on se, että naapurit saa kartalta ja seuraan pääsee liittymällä, eikä ole sitä mitä joissakin peleissä on, että pitää olla fb-kaveri sadakseen naapureita tms. On tullut koettua sekin, että fb on täyttynyt ulkomaalaisista "kavereista" jotta on pystynyt pelamaan. Täällä vielä roikutaan, mutta haaveissa olisi peli joka ei vaadi jatkuvaa mekaanista "työtä" vaan tarjoaa jotain muuta haastetta.
 
Ylös